dag 28 en 29: Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Sertã, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 28 en 29: Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Sertã, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 28 en 29: Na regen komt zonneschijn

Blijf op de hoogte en volg Thomas

28 November 2017 | Portugal, Sertã

Maandag.. dus weer werken! Al moet ik zeggen dat ik er niet zo tegen op kijk als normaal. Omdat het Franse gezin nog steeds weg is, waren we met zijn drieën (Adam, Anders en ik). We begonnen de dag met het stapelen van omgezaagde bomen. Toen Adam en Anders de pick-up met hout af gingen laden, was ik nog hout aan het stapelen. Ineens hoorde ik een geluid en in mijn ooghoek zag ik iets bewegen. Ineens rende er een vos in volle vaart zo’n 4 meter langs me voorbij. Prachtig beestje! Toen we het hout hadden verzameld gingen we naar het eucalyptusbos om te zaaien. Eerst met medronho (een boom waar een soort van aardbeien aan groeien), daarna kastanjes en eikels. Na het werk hebben we paddenstoelen geplukt in het bos en daarvan een lekker sausje voor bij de spaghetti gemaakt! Heerlijk.. ik heb de pan uitgelikt..
Tegen de avond kwam het Franse gezin alweer terug met de mededeling dat ze dinsdag gaan vertrekken, ze hebben iets gevonden waar ze verder mee aan de slag willen. Aangezien Anders woensdag ook terug gaat naar Denemarken en er nog geen nieuwe vrijwilligers op komst zijn, lijkt het erop alsof ik vanaf woensdag alleen hier ben bij het gezin.

Toen ik dinsdagochtend wakker werd, hoorde ik de regen op mijn busje kletteren. Dat is een teken dat er niet gewerkt hoeft te worden, dus bleef ik lekker lang in bed liggen. Na een lekker ontbijtje met havervlokken, banaan, mandarijn, feijoa en yoghurt kwam Amy verdrietig naar me toe omdat ze vandaag gaan. Ze vroeg of ik met haar wilde knutselen en spelen. We zijn begonnen met het maken van portemonnees van lege melkpakken. Best grappig bedacht en werkt ook nog.. Ze vroeg me of ik Pipi Langkous kende want die vind ze super leuk. Toen zei ik: ik kan jouw haren wel zo maken als Pipi.. En dat wilde ze natuurlijk wel.. Nou ben ik niet echt heel goed met haren, maar ik was toch best trots op het resultaat! Hierna kwam Adam met de lunch: Portugese soep van kikkererwten en spinazie. Het was lekkerder dan het klinkt! Na de lunch heb ik nog een paar potjes Yahtzee gespeeld met Amy en Matthias en toen was het tijd voor hun om te gaan. Amy had het er moeilijk mee, maar wellicht dat ik hen binnenkort nog wel een keer ga treffen want ik kon het erg goed vinden met de familie!
Omdat de slaapkamer van de guesthouse nu leeg is, slaap ik vanavond sinds bijna een maand weer in een bed! Ben benieuwd! Vanaf morgen gaat de zon gelukkig weer voor meerdere dagen schijnen, maar de temperatuur gaat omlaag naar zo’n 14 graden overdag en 3 ’s nachts!

  • 28 November 2017 - 18:38

    Diny Faber:

    Hallo Thomas. Fijn dat je eindelijk weer in een normaal bed mag slapen.
    Volgens mij komt het helemaal goed met jou en eigen kinderen.
    Je kunt ze genoeg leren en haren verzorgen kun je ook goed.
    Kijk uit naar je volgende verhaal.
    Gr.Diny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Geniet mee als je wilt..

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 32311

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 15 September 2018

Roadtrip Europa

Landen bezocht: