dag 30, 31 en 32: Viva a Republica - Reisverslag uit Sertã, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 30, 31 en 32: Viva a Republica - Reisverslag uit Sertã, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 30, 31 en 32: Viva a Republica

Blijf op de hoogte en volg Thomas

01 December 2017 | Portugal, Sertã

Woensdag en donderdag is er eigenlijk niks noemenswaardigs gebeurd. Anders is woensdag vertrokken, waardoor ik nu helemaal alleen ben.. Als je alleen bent ga je gekke dingen doen, dus heb ik maar een filmpje gemaakt..

https://youtu.be/T5Sx2KJk5pE

Vrijdag was een Portugese feestdag: Onafhankelijkheidsdag. Elk jaar komt dan de hele familie van de grootouders hier eten. Ik was ook uitgenodigd. Er werd voornamelijk Portugees gepraat, dus ik heb van de gesprekken niet heel veel meegekregen, maar het eten en de wijn waren verrukkelijk! Er lagen 5 verschillende soorten vlees (o.a. zelfgerookte worsten en ik wil eigenlijk niet weten wat de rest was) op tafel met daarbij een melange van gekookte aardappelen en groenten. Maar het was erg lekker en heb een goede bodem gelegd! Na het eten kwam de aguardente op tafel: zelfgestookte snaps! Brr.. brandt akelig in je keel, maar je krijgt het er lekker warm van..
Ik had ’s avonds een FaceTime afspraak bij de familie Bouten om gezellig te kletsen en wijn te drinken en ik zat dus al lekker in de olie voordat de avond eigenlijk nog moest beginnen.. Weer even lekker bijgekletst met Joep, Karlijn, Jelle, Roy, Peter, Marco en Liene. Dat even bijkletsen werd echter de rest van de vrijdag.. Heb van 16.30 uur tot middernacht meegefeest op de Murselt! Ouderwets gezellig!!

  • 02 December 2017 - 18:50

    Miranda Schelbergen:

    Ik zie en lees dat je het goed naar je zin hebt. Mooi om dit allemaal te lezen wat jij daar allemaal uitspookt.
    Maar ja ik had ook niks anders verwacht van jou.
    Ik kijk uit naar jou volgende reisverslag. Groetjes uit het koude Nederland

  • 02 December 2017 - 21:58

    Sander:

    haha dank je voor de briljante maar vooral leerzame fruitles...

  • 05 December 2017 - 20:51

    Pap:

    Hoi Thomas! Het is weer mooi met jou.je blijft genieten. Goed geregeld. Noch en fijne week.We belle noch!groetjes.

  • 06 December 2017 - 11:59

    Jell:

    Hej reiziger, een smile van oor tot oor tijdens het lezen van je avonturen! Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! En briljante schrijfstijl ;) FaceTime gaan we erin houden hoor! Was net als vanouds zo. Nog heel erg veel plezier daar

  • 06 December 2017 - 15:55

    Karlijn:

    Ha Olli, ik kom ook weer even kijken. Was inderdaad weer gezellig bijkletsen. Fijn ook dat je mee ging boodschappen doen. Heb je ook meteen de nieuwe diepvriezen bij de Lidl in Bergen gezien. Oja je boxershort ligt nog bij ons ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Geniet mee als je wilt..

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 603
Totaal aantal bezoekers 32332

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 15 September 2018

Roadtrip Europa

Landen bezocht: