dag 177 t/m 180: On the road again - Reisverslag uit Nerja, Spanje van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 177 t/m 180: On the road again - Reisverslag uit Nerja, Spanje van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 177 t/m 180: On the road again

Blijf op de hoogte en volg Thomas

17 Mei 2018 | Spanje, Nerja

Afgelopen maandag ben ik dan eindelijk teruggevlogen naar Malaga. Tikkeltje later dan gepland, maar het was leuk om iedereen weer even te zien! Het is wel weer gebleken, als het ergens gezellig is dan heb ik moeite om te gaan..

Het wederzien met mijn busje was een emotioneel moment. Na wat lieve woordjes en een knuffel kwam het moment suprême: Zou die het nog doen..?
Jazeker! Op naar de volgende bestemming: Nerja!

Na aankomst in Nerja heb ik een beetje rondgewandeld en een terrasje gepakt, maar ik was van plan om vroeg te gaan slapen. Van slapen is echter niet heel veel terechtgekomen, want de muggen weerhielden mij ervan. Ik heb die nacht 9 muggen geëlimineerd. Toch maar eens mijn klamboe gaan installeren..

Toen ik dinsdag wakker werd stond er een Italiaans stelletje (Monica en Matteo) naast me geparkeerd en ik raakte met ze aan de praat. Zij hadden de avond ervoor al flink gefeest dus hadden een zwaar hoofd, maar ze vertelden me dat het vandaag een jaarlijkse feestdag in Nerja is: Romería de San Isidro, dat is de beschermheilige van de landbouw. Er gaat dan een soort carnavalsoptocht door de straten heen en er is een openluchtfestival.
Het klikte eigenlijk gelijk tussen ons en ze vroegen of ik met hun mee wilde gaan feesten vandaag.. Dat hoef je mij geen twee keer te vragen! Zo stonden we om 12 uur met zelfgemaakte Sangria in onze hand naar de optocht te kijken. Na de optocht zijn we doorgegaan naar het festival en uiteindelijk zeer voldaan naar bed! Erg gezellige dag gehad die me weer op weg heeft geholpen, want ik moest er weer eventjes inkomen!

Woensdag heb ik niet veel nuttigs gedaan.. Beetje door het dorp gewandeld en op het strand gelegen. Nu het iets warmer is hoef ik me trouwens om douches geen zorgen meer te maken, die staan overal op het strand!

Donderdagochtend ben ik naar de grotten van Nerja gereden. Daar eerst een wandeling gemaakt over de bergen waaronder de grotten lopen. En toen de grotten zelf in. Zeer zeker de moeite waard. Ik kan Nerja trouwens sowieso wel aanbevelen. Erg gezellig plaatsje waar veel te doen is!
Na het bezoek aan de grotten ben ik verder gereden langs de kust in oostelijke richting. Prachtige route met aan je rechterkant de zee en aan de linkerkant de bergen. Op een gegeven moment zag ik de besneeuwde toppen van de Sierra Nevada. Misschien ga ik nog wel even skiën binnenkort.. Ik ben nu in Natuurpark Cabo de Gata, waar ik de aankomende week denk ik ga vertoeven!

  • 20 Mei 2018 - 21:41

    Diny Faber:

    Hallo Thomas,
    Leuk weer een berichtje van je te lezen. En inderdaad Nerja is gezellig. Die grotten zijn wij niet geweest.
    Dus je hebt je oude leventje weer opgepakt.
    Went snel he.
    Nog veel plezier en groetjes van Diny en Ben.

  • 25 Mei 2018 - 20:52

    Arie Cornelissen:

    Mooie verhalen en avonturen Thomas! Leuk om te lezen. Als een moderne ‘Swiebertje’ door Zuid-Europa. Heerlijk chillen. Je geniet ervan! Het is wel opschieten geblazen als je op tijd op de WK van Rusland wilt zijn :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Geniet mee als je wilt..

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 32328

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 15 September 2018

Roadtrip Europa

Landen bezocht: