dag 94 en 95: Mértola - Reisverslag uit Mértola, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 94 en 95: Mértola - Reisverslag uit Mértola, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 94 en 95: Mértola

Blijf op de hoogte en volg Thomas

02 Februari 2018 | Portugal, Mértola

Gisteren rustig opgestaan en weer zo’n 130 kilometer zuidelijk gereden naar het plaatsje Mértola. Hier heb je een prachtige camperplaats aan een riviertje, waar ik lekker aan het water heb gezeten met een wijntje en een boekje! Ook ben ik vast naar het Toerismebureau gegaan voor info over het dorpje.

Vandaag vroeg opgestaan en na een lekker ontbijtje ben ik het dorpje gaan verkennen. Mértola was van oudsher eerst een Romeins en daarna een Islamitisch Moors dorpje, maar in 1238 werden de Moren verjaagd door de kruisridders van de Katholieken. Ze hebben een kerk bovenop de voormalige moskee gebouwd. Veel historie in dit dorpje met wederom veel kerkjes, musea en een kasteel. Die heb ik nu ondertussen wel genoeg gezien, dus na de halve dag wandelen ben ik weer lekker in het zonnetje aan het water gaan zitten! Echt een heerlijk plaatsje om lekker tot rust te komen en te genieten! Ik heb ook nog geprobeerd een avondmaaltijd te vangen, maar helaas niks aan de haak geslagen! Morgen de laatste 130 kilometer voor de boeg tot aan Faro, waar Sander me zondag voor een weekje komt vergezellen! Saúde!

  • 02 Februari 2018 - 18:38

    Diny Faber :

    Hallo Thomas.
    Wederom mooie foto's. Jammer dat je niets hebt gevangen.
    Ben wel jaloers op dat weer daar. Moeten wij nog een tijdje op wachten. Gr. Diny

  • 02 Februari 2018 - 22:35

    Mam:

    Een gezellige week samen met Sander...liefs mam.

  • 03 Februari 2018 - 11:04

    Sjaak Van 't Hof:

    Leuk om jouw verslagen te lezen. Moest aan je denken omdat er binnenkort gemeenteraadsverkiezingen zijn en er weer een inwerkprogramma voor de nieuwe raad moet worden ontwikkeld. Jouw filmpje van vier jaar geleden was fantastisch!
    Na jouw vertrek is de politieke situatie in Bergen behoorlijk turbulent geworden. Weet niet of er een oorzakelijk verband is.
    Veel plezier daar in de warmte!

  • 03 Februari 2018 - 12:56

    Marc Peters:

    Je vemaakt je uitstekend zie ik wel.Veel plezier nog en geniet van je grote avonturen.Groeten Marc Peters

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Geniet mee als je wilt..

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 32348

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 15 September 2018

Roadtrip Europa

Landen bezocht: