dag 81 t/m 87: Obrigado por tudo!! - Reisverslag uit Póvoa e Meadas, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 81 t/m 87: Obrigado por tudo!! - Reisverslag uit Póvoa e Meadas, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 81 t/m 87: Obrigado por tudo!!

Blijf op de hoogte en volg Thomas

25 Januari 2018 | Portugal, Póvoa e Meadas

Nadat ik in het weekend van iedereen afscheid heb genomen (wat best moeilijk was..) en bedankt heb voor de leuke en interessante tijd, ben ik maandag verder op pad gegaan richting het Franse gezin. Een ritje van iets meer dan 100 kilometer naar Povoa e Meadas, een klein dorpje dichtbij de Spaanse grens. Dat plaatsje ligt in Alentejo, wat wel iets weg heeft van Afrika! Mooi om zo door de bergen te rijden met prachtige vergezichten! Onderweg nog een klein oponthoud gehad omdat een kudde schapen niet van plan was om de weg vrij te maken voor een toeristje..

Ze hebben echt een supermooi grondstuk gekocht! 4,5 hectare grond met 150 olijfbomen en een uitzicht om je vingers bij af te likken! Het huis, of ja ruïne, moet nog wel helemaal worden opgeknapt maar dat maakt het niet minder mooi. Totdat hun huisje klaar is leven ze in een caravan, zonder stroom, water, douche, wc, etc. Alles erg primitief dus, maar dat heeft juist ook wel iets. Als ik wil poepen dan moet ik een gat graven in de grond om mijn behoefte te doen!

We zijn begonnen met het aanleggen van de permacultuur tuin. We hebben fruitbomen en verschillende groenten gepoot. Ook heb ik mijn eerste criminele activiteit uitgevoerd.. Phillipe (de man van het gezin) had bij zijn huizenjacht in een ruïne niet ver hiervandaan meerdere pallets zien liggen die verdoemd waren om weg te rotten omdat niemand zich erom bekommerde. Die pallets kon hij echter goed gebruiken, dus zijn we met hun busje naar die ruïne gereden en hebben we alle pallets meegenomen. Phillipe ging de ruïne in en ik stond achter in de bus klaar om de pallets in te laden en de wacht te houden. Gelukkig niet betrapt en we hebben van die pallets twee tafels gemaakt en wat zitjes voor om het kampvuur.

Woensdag heb ik een fietstocht gemaakt door de omgeving. Gelukkig hier niet zoveel bergen als eerder, maar enkel wat heuveltjes. Ik ben richting een meer gefietst en daar stonden een tiental campers gestationeerd. Echt een mooie plek waar ik misschien ook nog wel een dagje ga doorbrengen! Een van de campers had een Nederlands kenteken dus ben ik even een praatje gaan maken met die mensen. Een gepensioneerd stelletje die lekker in het zonnetje aan het genieten was van het leven, een wijntje en het uitzicht. GOODLIFE!!!

Het is echt prachtig weer geweest de afgelopen dagen, korte broek en t-shirt temperaturen! Maar op dit moment van schrijven lig ik onder mijn dekentje in mijn busje te schuilen voor de regen. De familie is naar de stad om hun kleren te wassen en te douchen. Ik denk dat ik zo maar naar het lokale kroegje ga om de middag door te brengen met de locals. Misschien proberen mijn Portugees nog wat bij te schaven.. Morgen of zaterdag vertrek ik hier weer en ga ik nog wat dorpjes, steden en natuurgebieden ontdekken op mijn weg naar Faro!

Até logo!

  • 25 Januari 2018 - 18:20

    Diny Faber:

    Hoi Thomas,
    wat een leuk verslag weer. en mooie foto's.
    En lekker dat je in de korte broek kunt lopen.
    Wij wensen je nog veel plezier en vooral een leerzame tijd.
    Lieve groetjes van ons.

  • 25 Januari 2018 - 19:24

    Mam:

    Hoi Thomas, ik las de aanhef en dacht oh jee......nu komt er een heel verhaal in het Portugees...gelukkig niet, want dat wordt wel veel opzoeken.

    Het Franse gezin leeft inderdaad wel primitief zeg.....vooral het sanitaire gebeuren..haha...maar dat kun jij wel aan.
    Wat een rust straalt jouw verhaal uit....heerlijk.....op de diefstal van de pallets na natuurlijk.
    En.... ja...die grote camper......mooi.....verschil moet er zijn ;)

    Veel plezier verder en goede reis...liefs mam



  • 27 Januari 2018 - 14:43

    Pap:

    Hoi Thomas. Na ons telefoongesprek en app jou verslag gelezen. Mooie Fotos. De omgeving om van te genieten.als het Franse gezien klar is ,ga ze noch ens opzoeken. (Vakantie) ik kom mee.
    noch veel plezier! Ik kom dan begin mart! De Algarve verkennen.Groetjes pap en christiane

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Geniet mee als je wilt..

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 32364

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 15 September 2018

Roadtrip Europa

Landen bezocht: