dag 56, 57 en 58: Kerstmis - Reisverslag uit Sertã, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 56, 57 en 58: Kerstmis - Reisverslag uit Sertã, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 56, 57 en 58: Kerstmis

Blijf op de hoogte en volg Thomas

27 December 2017 | Portugal, Sertã

Eerste kerstdag heeft het eigenlijk de hele dag geregend.. De voorspellingen voor aankomende week zijn helaas ook niet veel beter.. Ik heb bijna de hele dag met Zbynek en Jhonny in ons huisje gezeten met een muziekje op de achtergrond en een wijntje in de hand. We hebben uit pure verveling een cake gebakken met slagroom en perzik. De cake zag er lekkerder uit dan hij was ;)

Tweede kerstdag lag ik rond 09.00 uur nog lekker in mijn bedje toen ik ineens de chef hoorde. Hij was klaar om te gaan werken. Wij allemaal niet, omdat wij niet gewend zijn om met Kerstmis te werken en we dachten dat het zou regenen. Maar hier in Portugal vieren ze blijkbaar alleen Kerstavond en 1e Kerstdag.. Dus hop het bed uit, werkkleren aan en dran!! Ik had met het Franse gezin afgesproken dat ik daar 2e Kerstdag om 13 uur heen zou gaan, dus na zo’n twee uurtjes werken zat mijn werkdag er al op. Dacht ik.. Het echte werk moest nog beginnen.. Poe de rest van de dag met twee dolle kinderen in de weer geweest. Ik bleef daar ook slapen omdat de oudste dochter op 3e Kerstdag jarig is en ik daarvoor ook uitgenodigd was.

De volgende ochtend heb ik samen met haar een appel-peer crumble gemaakt voor haar verjaardag en rond de middag kwamen de gasten. Lekker met zijn allen pizza gegeten met als toetje de crumble! Na een drukke dag (o.a. op de trampoline) met nog meer kinderen ben ik tegen de avond weer lekker naar mijn rustige huisje gegaan. Ik ben voorlopig wel weer even genezen denk ik! Nick weet waar je aan begint ;)

  • 27 December 2017 - 23:08

    Diny Faber:

    Ha Thomas, volgens mij zou jij een super goede vader worden. Ik kijk er al naar uit. Liefs Diny

  • 28 December 2017 - 12:11

    Nick:

    We zijn nog op zoek naar een gastouder. 2 dagen per week. Als jij zorgt dat je in september 2018 weer in bergen bent.... De ervaring heb je inmiddels ;)

  • 01 Januari 2018 - 23:17

    Diny Faber:

    Thomas de beste wensen voor 2018. Liefs Diny en Ben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Geniet mee als je wilt..

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 32356

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 15 September 2018

Roadtrip Europa

Landen bezocht: