dag 39.. en verder.. ik ben de tel kwijt.. - Reisverslag uit Sertã, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 39.. en verder.. ik ben de tel kwijt.. - Reisverslag uit Sertã, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 39.. en verder.. ik ben de tel kwijt..

Blijf op de hoogte en volg Thomas

25 December 2017 | Portugal, Sertã

Feliz Natal!!

Ik wist dat ik al een aantal dagen geen update meer had geplaatst.. maar ik zie nu dat het al bijna 2,5 week is. Wow de tijd vliegt!

Mijn pols is er niet beter op geworden, dus heb ik de laatste weken niet heel veel kunnen werken. Af en toe met 1 hand met de machette aan de slag, maar voornamelijk lunch gekookt, zaadjes gepoot en oppas gespeeld.. De pees bij mijn pols was ontstoken, maar met wat ontstekingsremmers en wat creme gaat het momenteel gelukkig alweer beter. We zijn afgelopen week weer bij een gezin gaan helpen die alles verloren hadden bij de brand, maar omdat ik niks kon heb ik de kinderen maar bezig gehouden zodat de ouders allemaal wel konden meehelpen.

De jongen uit Tsjechië is een aardige gast, genaamd Zbynek! Hij is niet super spraakzaam, maar we kunnen het goed vinden. We hebben een lange wandeling gemaakt rondom een dam die hier in de buurt ligt als oefening voor de Vierdaagse..
De afgelopen tijd zijn we ook 2x naar een kroeg geweest. Die kroeg is blijkbaar de enige in de omgeving waar iets te doen is voor de jeugd en ligt zo’n 10 kilometer van ons vandaan. Niet echt relax om ’s nachts te lopen, dus dan maar niet zoveel drinken en ’s nachts terug rijden. De eerste avond stond er op een poster dat er live-muziek zou zijn, dus wij onze dansschoenen aangetrokken, niet geschoren en vol goede moed richting de kroeg. Blijkbaar houden Portugezen niet echt van dansen of staan, want in de kroeg zat iedereen gewoon rustig aan tafeltjes met elkaar te kletsen. De live-muziek was ook niet wat we hadden verwacht.. Het was een kerel met een gitaar die emotionele liederen ten tonele bracht. Hij was echt super goed, maar niet echt waarvoor we waren gekomen. Maar al met al toch een gezellige avond gehad.
De week erop stond er op de poster dat Dr. Why zou komen. Het zag eruit als een of andere wazige techno DJ, dus wij de dansschoenen weer aan en weer op pad. Wederom een teleurstelling.. Dr. Why was een quiz-master, we waren beland in een pub-quiz! In het Portugees.. Dus dit was wederom niet de avond die we hadden verwacht, dus redelijk op tijd terug naar huis.
Daags erop kwam er weer live-muziek en toen ben ik met een Duitse kerel (Flo) naar de kroeg gegaan. Zbynek was uitgeteld en ging niet mee. Wederom een bandje die emotionele muziek speelde.. Het enige verschil was dat ik nu in mijn busje bleef slapen voor de kroeg, dus hoefde ik me niet in te houden qua alcoholgebruik.. Haha en ik moet zeggen: Topavond gehad! De Duitser (uit München) dronk zijn bier iedere keer nogal snel leeg en ik moest echt mijn best doen om hem bij te houden. Maar het is me gelukt.. op een gegeven moment zei Flo dat hij het niet meer trok en dat hij naar huis ging.. Trots dat ik een Münchener onder de tafel had gedronken ben ik een uurtje later ook in mijn busje geploft!

Toen ik de volgende morgen terug kwam, was er een nieuwe gast aangekomen: Jhonny uit Colombia. Hij is al 11 maanden aan het reizen door Europa en dit is zijn laatste halte voordat hij terug gaat. Het was die dag Kerstavond en we waren uitgenodigd voor het diner bij de hele familie (een man of 20). Erg gezellige avond gehad met wederom voldoende wijn en lekker eten. Vooral de toetjes waren om je vingers bij af te likken. We hadden allemaal een cadeau moeten kopen van rond de 10 euro en rond middernacht gingen we lootjes trekken en elkaar de cadeau’s geven. Toen we bijna rond waren hoorden we ineens een knal vanuit de wc komen. Een oud oom was knock-out gegaan en we dachten aan een hartaanval. Dus meteen ambulance gebeld en die was gelukkig snel ter plaatse. Hij was later gelukkig wel weer bij, maar ik weet momenteel nog niet hoe het is afgelopen. Dat was een abrupt einde van Kerstavond.
Ik had voor de familie hier een schatkaart gemaakt en paar kleine cadeau’s gekocht voor kerstmis en die verstopt over hun terrein.

Fijne kerstdagen nog allemaal en een goede Rutsch!!

  • 25 December 2017 - 15:17

    Thea Van Krevel:

    Hallo Thomas, leuk om weer wat van je te horen, we dachten dat je verdwaald was, of een baantje in een kroeg had aangenomen!! En wat schrijf je mooi beeldend. Jammer dat kerstavond vervelend is geëindigd. Maar er komen nog wat feestdagen. We kregen van de week een Portugese champagne cadeau, we drinken dan met oud en nieuw ook op jouw. Thomas, hou je goed en de groetjes vanuit Driel. Gerard en Thea

  • 27 December 2017 - 10:43

    Miranda Schelbergen:

    Wat fijn om weer wat van je te horen. Ik had mam al geappt of alles nog goed was met je
    Begon me al wat zorgen te maken.
    Ik lees graag je verslagen van wat je allemaal mee maakt.
    En hou je taai Thomas en jij ook een goeie roetsjjjjjj

    Groetjes van ons allemaal

  • 27 December 2017 - 21:08

    Diny Faber :

    Hallo Thomas. Weer genoten van jou verslag. Als die Portugezen niet weten wat dansen Is, moet jij het ze eens leren. Hoe is het Weer daar? Blijf je daar hangen of trek je nog verder ? Wij wensen jou in ieder geval een heel goed uiteinde en vooral een gelukkig nieuwjaar. Liefs Diny en Ben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Geniet mee als je wilt..

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 32333

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 15 September 2018

Roadtrip Europa

Landen bezocht: