dag 59 t/m 64: Happy new year / Feliz ano novo!!! - Reisverslag uit Sertã, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 59 t/m 64: Happy new year / Feliz ano novo!!! - Reisverslag uit Sertã, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 59 t/m 64: Happy new year / Feliz ano novo!!!

Blijf op de hoogte en volg Thomas

02 Januari 2018 | Portugal, Sertã

Donderdagochtend weer op tijd opgestaan om aan het werk te gaan, maar helaas regende het alweer de hele dag.. dus maar terug gekropen in bedje met mijn boek. De rest van de dag een beetje lopen lanterfanten.. Niet echt een dag om over naar huis te schrijven.. Dus..

Vrijdagmiddag was het weer gelukkig wat beter, waardoor we weer lekker aan het werk konden met de machete. Van de hele dag binnen zitten niksen word je niet echt vrolijk, dus ik was echt blij om weer iets actiefs te kunnen doen. ’s Avonds ben ik met Zbynek weer naar de pizzeria geweest, maar voor de verandering niet naar de kroeg!

Vanwege de regen en alle feestdagen hebben we de laatste tijd niet veel kunnen doen en hebben we besloten om zaterdag de hele dag door te vlammen. Een paar weken geleden hadden als doel gesteld om dat stuk bos voor het nieuwe jaar af te krijgen. Helaas is dat net niet gelukt.. Maar het grove werk zit er gelukkig op. Het is nu alleen nog maar wat topjes bijsnoeien en nog wat vruchten zaaien. We wilden eigenlijk ’s avonds naar de kroeg, maar we waren allemaal zo kapot dat we daar geen puf voor hadden. Jhonny gaat eigenlijk iedere avond al wel vroeg naar bed dus zo ook deze avond. Het was de laatste avond van Zbynek, erg jammer want we konden het steeds beter vinden samen, dus hebben we in stijl het afscheid gevierd: met een x-aantal wijntjes bij de kachel. Adam (de host) kwam rond 22.30 uur ook nog binnenvallen om wat biertjes te drinken. Opeens ging om middernacht de deur open. Het was Gabi (Adams vrouw): “Adam is het niet eens tijd om naar huis te komen? Je zou een kwartiertje gaan kijken en je zit er nu al meer dan een uur!!” Haha ja het is hier niet anders dan in Nederland :) En ja, als de baas roept dan moet er geluisterd worden. Dus Adam ging lekker naar bed. Zbynek en ik hebben nog tot half 2 zitten ouwehoeren en toen was het ook tijd om naar bed te gaan.

De volgende ochtend is Zbynek gegaan en bleef ik achter met Jhonny. Het regende de hele dag een beetje en dat was toch wel een momentje dat ik ‘thuis’ miste.. Onder andere omdat we oud & nieuw altijd samen vieren met vriendjes en vriendinnetjes.. Maar niet getreurd.. Ik had een leuke avond voor de boeg! Er waren 2 opties: Bij de Duitser feest gaan vieren thuis met een aantal gasten of naar een disco een paar dorpjes verderop. Jhonny en ik waren het erover eens dat we eerst naar de Duitser zouden gaan en als het daar dan geen groot feest was dat we dan nog door zouden gaan naar de disco. Aangekomen bij de Duitser zaten zij nog met familie en alles (kinderen) te dineren.. Dus onze eerste indruk was: hmm niet het feestje waar wij naar op zoek waren! Echter waren het allemaal gezellige mensen en na een paar wijntjes We were a part of the family! Toen rond 1 uur alle ouderen en jongeren naar bed gingen hebben wij het feest voortgezet met een man of 6. Ik had zelf Feijoa (dat super lekkere fruit) wodka gemaakt, of ja.. Feijoa bij de wodka gedaan om te kijken of dat lekker was.. Na een weekje weken was de smaak al heerlijk dus had ik een pot meegenomen naar de Duitser! Die was helemaal verkocht en de pot was dan ook zo leeg.. De rest van de avond kwam er dan ook niet meer heel veel zinnigs uit die jongen.. Maar we hebben wel gelachen. De andere gasten waren ook erg gezellig! Tegen 5 uur heb ik de camper opgezocht om te gaan slapen, want rijden dat zat er toch echt niet meer in :)

De volgende ochtend, of beter gezegd 4 uur later, werd ik wakker en ben ik naar ‘huis’ gereden. Dat mocht waarschijnlijk ook nog niet, maar de druk was hoog en er zit nou eenmaal geen wc in mijn busje.. Na het bezoekje aan het toilet heb ik de rest van de dag in bed gelegen met hoofdpijn.. Lekker begin van het nieuwe jaar! Ik heb me voorgenomen om heel de maand januari geen alcohol te drinken!

Volgende ochtend nog steeds hoofdpijn, maar we moesten weer aan de slag in het bos! Na een tijdje in de frisse lucht was mijn hoofdpijn gelukkig eindelijk weg. ’s Avonds heb ik met Jhonny een documentaire (Cowspiracy) gekeken over hoe onze behoefte om vlees te eten onze planeet verwoest. Aanrader! Daarna nog lekker over de documentaire nagepraat onder het genot van een wijntje.. Haha ja ik heb het vasten lang volgehouden ;)

  • 04 Januari 2018 - 19:09

    Natascha:

    Hoi Thomas! Hierbij nog de beste wensen voor het nieuwe jaar! Dat het een jaar mag zijn met weinig hoofdpijn ;-) Ik zou het wel mooi vinden als het je lukt, een goed streven :-) Je verslagen zijn leuk om te lezen. Ik begin mij ondertussen wel af te vragen of je nog verder gaat trekken? Je lijkt het erg naar je zin te hebben op je stekkie!

    Groetjes,

    Natascha

  • 04 Januari 2018 - 21:25

    Diny Faber:

    Hallo Thomas. Een heel ander oud en nieuw wat je gewend bent . Je hebt ook echt werkhanden gekregen zo te zien aan de foto. Ga je nog verder rond reizen in Portugal of blijf je daar? Het weer hier is in ieder geval niet fijn op het moment. Storm. Geen echte winter. Hoor weer van je. Gr. DINY

  • 05 Januari 2018 - 17:16

    Wendy:

    Hee Thomas,

    Nog de beste wensen en een geweldig 2018 gewenst!
    Erg leuk om alle verhalen te lezen en de foto's te zien. Mijn ambtenarenhandjes zien er toch echt anders uit ;-)
    Veel borrel-, reis- en werkplezier!

    Groetjes Wendy

  • 12 Januari 2018 - 21:38

    Theo Tebarts Gtl :

    Nog de beste wensen voor 2018 en geniet nog van de komende maanden
    Groetjes Theo Tebarts gtl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Geniet mee als je wilt..

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 32315

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 15 September 2018

Roadtrip Europa

Landen bezocht: