dag 156: Jerez de la Frontera - Reisverslag uit Jerez de la Frontera, Spanje van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 156: Jerez de la Frontera - Reisverslag uit Jerez de la Frontera, Spanje van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 156: Jerez de la Frontera

Blijf op de hoogte en volg Thomas

05 April 2018 | Spanje, Jerez de la Frontera

Toen ik na een ritje van 100 kilometer bij de camperplaats aankwam, net buiten Jerez de la Frontera, werd ik vriendelijk ontvangen door een vrouwtje. Heel wat anders dan de chagrijnige knoesten die in Sevilla zaten.. Zo kan het dus ook.. Ik vraag me vaak af wat er in die mensen om gaat als ze zo chagrijnig in het leven staan.. Ik zie het ook wel vaker bij die ‘oudere’ campermensen.. Ik denk dan altijd lach toch eens, je bent op vakantie. Geniet er dan ook van.. Maar goed, wie ben ik..

Na een korte rondleiding waar de wc’s en douches waren, kreeg ik zelfs een glaasje Sherry als welkomstgeschenk. Tijdens het nuttigen van dat welkomstdrankje pakte ze de plattegrond erbij en ging me uitleggen waar de hoogtepunten te vinden waren. Het is ongeveer 4 kilometer naar het centrum dus heb ik de fiets maar weer eens van de bus gehaald. Na een lekker tochtje onder de stralende zon ben ik begonnen met een rondleiding bij Tio Pepe, een plaatselijke wijnmaker. Blijkbaar is Tio Pepe een wereldberoemd wijnmerk, maar ik had er nog nooit van gehoord. Als iemand er wel ooit van gehoord of gedronken heeft, dan hoor ik het graag.
Het begon met een rondleiding door de wijngaard en de wijnkelders, waarbij je allerlei informatie kreeg over de geschiedenis, het proces en de verschillende soorten die ze hadden. Daarna was het tijd voor het hoogtepunt van de tour: wijnproeven! Jammer genoeg had ik me niet genoeg verdiept in de arrangementen, want ik had me blijkbaar ingeschreven voor slechts 2 glazen.. met Tapas, dat dan weer wel.. De wijn was trouwens wel erg lekker!
Na de tour ben ik op mijn fietsje de verschillende bezienswaardigheden afgegaan, de winkelstraten doorgelopen en heb daarna nog even lekker op een terrasje gezeten. Leuke stad dit, gelukkig niet zo druk maar er hangt een gezellige sfeer.

Vandaag gaat de tocht verder naar Cadiz!

  • 06 April 2018 - 12:48

    Jan:

    hoi Thomas
    Ik heb van tio pepe gehoord en voor zover ik me kan herinneren ook gedronken. Als ik me niet vergis ging het toen om sherry. Geniet ervan en de groetjes

  • 06 April 2018 - 13:14

    Thea :

    Hoi Thomas,
    Leuk om jouw verhalen te lezen. En tja, inderdaad waarom zijn sommige 'oudere' mensen zo chagrijnig. die vinden hun geluk dus ook niet met een camper rondreizen.
    In Nijmegen aan de Bloemerstraat had je vroeger een bekende kroeg die Tio Pepe heette, en waar de leukste jongens van Nijmegen en omstreken kwamen. Dan heb ik het wel over 1976!! En tio pepe was toen een cherry merk.
    Thomas nog veel plezier met je rondreis.
    Groetjes Gerard en Thea

  • 06 April 2018 - 19:00

    Mam:

    Leuk verhaal, Thomas. ♡♡

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Geniet mee als je wilt..

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 32344

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 15 September 2018

Roadtrip Europa

Landen bezocht: