dag 16: Jus D'Orange - Reisverslag uit Sertã, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 16: Jus D'Orange - Reisverslag uit Sertã, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 16: Jus D'Orange

Blijf op de hoogte en volg Thomas

15 November 2017 | Portugal, Sertã

Vannacht eindelijk goed geslapen! Geen hond of kerk gehoord!! Ik moest vandaag alleen werken met Maria en Adam. Barbara en Nuria zijn tekenaars en die zijn een logo aan het ontwerpen voor Adam omdat die biologisch fruit wil gaan verkopen. Tevens was er ergens een of andere bijeenkomst voor kinderen en daar ging de rest heen. Ik had vandaag gelukkig weer een upgrade gekregen: ik mocht de eucalyptus bomen door jassen met een snoeischaar. Lekker spierballen kweken! Toch mooi eigenlijk dat ik hier nu in 3 dagen al meer gesnoeid heb dan in 8 jaar in mijn achtertuin.. Na een uurtje moest Adam terug naar de guesthouse omdat de wc verstopt zat.. Toen Maria en ik om 13 uur terugkwamen zat de hele badkamer nog onder de shit... Lekkah!!! Maar gelukkig werkt die nu weer!

Als lunch kregen we spaghetti met een rood sausje. Hun hadden een of andere piripiri olie die je erbij kon doen als je van pittig houdt. But be carefull zeiden ze, not to much.. Sow!! Een paar druppeltjes door de spaghetti waren genoeg om mijn mond in vuur en vlam te zetten! Goed spul!! Na de lunch wou Mai (de jongste van het Franse gezin, 3 jaar) verse Jus d’Orange met mij gaan persen. Dus wij sinaasappels, citroenen en granaatappels geplukt. En zij maar hele verhalen vertellen in het Frans, ik verstond er geen zak van maar zij had de grootste schik! Samen alles uitgeperst en een heerlijk sapje van gemaakt voor iedereen en ze was zo trots als een pauw!

’s Avonds weer lekker onder het genot van een paar wijntjes liggen ouwehoeren. Verder niks memorabels te melden.

  • 16 November 2017 - 21:12

    Diny Faber:

    Is het misschien tijd om zelf papa te worden.

  • 16 November 2017 - 23:19

    Gerard Van Krevel:

    Hoi Thomas, heb met plezier je belevenissen gelezen en ben wel enigszins jaloers op je.

    Het gevoel van ultieme vrijheid is heerlijk, weet er alles van.

    Geniet zoveel als je kunt en blijf je volgen

    Groet Thea en Gerard

  • 17 November 2017 - 09:59

    Maike:

    Hoi Thomas,

    Wat een heerlijke verhalen. Een genot om ze te lezen.
    Ik ga je zeker volgen. Wens je een hele mooie tijd.

    Groetjes Maike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Geniet mee als je wilt..

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 32335

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 15 September 2018

Roadtrip Europa

Landen bezocht: