dag 13: Kennismaking Workaway - Reisverslag uit Sertã, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 13: Kennismaking Workaway - Reisverslag uit Sertã, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 13: Kennismaking Workaway

Blijf op de hoogte en volg Thomas

12 November 2017 | Portugal, Sertã

Na een ritje van ongeveer 75 kilometer ben ik aangekomen bij het Workaway adresje. Adam (de host) stond me al bij de poort op te wachten en gaf me meteen een korte rondleiding rondom zijn huis. Dat is nog maar een stukje van de grond, maar toch al groot genoeg voor een rondleiding. Voorgesteld aan zijn vrouw (Gabriela) en kinderen (Matthias en Lucas), een mooi plekje uitgezocht voor mijn busje en samen een kopje koffie gedronken. In hun moestuin is echt van alles te vinden. Voor degenen die bang zijn dat ik niet gezond eet op reis, maak je niet druk: groente en fruit in overvloed. Heerlijk al die verse dingen: sinaasappels, appels, kiwi’s, bananen, tomaten, granaatappels, wortels, andijvie, kaki, limoenen, citroenen, mosterdgras, fruit waar ik de naam niet eens van ken (maar wel super lekker zijn), et cetera, et cetera.

Ik moet tijdens mijn verblijf hier wel gewoon in mijn busje slapen, want er zijn nog meer vrijwilligers die hier meehelpen. Zo heb je Philip met zijn vrouw en 2 kinderen (Frans), Barbara (Portugees) en Nuria (Catalaans, vooral niet Spaans haha). Opletten wat ik zeg dus ☺
Barbara en Nuria gingen lunch maken en vroegen of ik mee wilde eten. Jazeker!! Terwijl hun de couscous met allerlei groente en fruit aan het maken waren, had ik de tafel gedekt in het zonnetje. Adam kwam nog aanzetten met een karaf zelfgemaakte rode wijn voor bij de lunch. Heerlijk en vooral ook gezellig geluncht. Hier ga ik me wel vermaken de aankomende tijd denk ik.

Naast al die vrijwilligers zijn er trouwens ook nog een haffel honden, katten, geiten, kippen, schapen en volgens mij hadden ze ook nog ergens struisvogels. Gezellige boel hier dus. Morgenvroeg om 9 uur fangt die arbeid an! Ben benieuwd.. Volgens mij gaan we eucalyptusbomen kappen!

Internet is hier trouwens niet briljant in de bergen. Dus meerdere foto's volgen binnenkort.

  • 13 November 2017 - 13:28

    Tim:

    werk ze makker!

  • 13 November 2017 - 14:17

    Diny Faber:

    Hallo Thomas,
    Wat zul jij genieten en zeker lekker eten.
    Veel plezier daar.
    Groetjes Diny en Ben

  • 13 November 2017 - 15:34

    Mam:

    Heerlijk zo lunchen in de natuur...ziet er gezellig uit

  • 13 November 2017 - 23:28

    Mijke:

    Zo ben weer up-to-date! Wat een genot om je verhalen te lezen! Wonderful life! Succes met de arbeid! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Geniet mee als je wilt..

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 32350

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 15 September 2018

Roadtrip Europa

Landen bezocht: