dag 19: Weekend!!!!!!!! - Reisverslag uit Sertã, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 19: Weekend!!!!!!!! - Reisverslag uit Sertã, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 19: Weekend!!!!!!!!

Blijf op de hoogte en volg Thomas

18 November 2017 | Portugal, Sertã

Nadat Barbara en Nuria van iedereen afscheid hadden genomen zijn we met mijn busje naar Coimbra gereden. Het was al vrij laat toen we aanreden en waren net voor het donker in Coimbra. Busje geparkeerd en toen zat er een stelletje buiten hun busje langs ons. Even kennis gemaakt, ze kwamen uit Slowakije en waren op rondreis. Ze boden ons meteen een biertje aan. Na even gezellig geklets te hebben gingen wij de stad in om te eten. We hadden nummers uitgewisseld zodat we later die avond misschien nog samen een biertje konden drinken.

In het begin een beetje door de stad lopen slenteren. Wel handig als je een Portugese bij je hebt, want die kan eenvoudig alles vragen. Barbara en Nuria zijn trouwens ervaren low budget backpackers en ik heb me deze avond volledig door HUN laten leiden! Briljant!! Zo kwamen we langs een galerij waar een tentoonstelling was en Barbara vloog meteen naar binnen.. ik denk wat gaat zij doen, maar blijkbaar kun je bij zo’n tentoonstelling vaak gratis wijn krijgen. Dus wij daar een beetje interessant doen en wijn drinken. Daarna gingen we door naar een of ander klein barretje waar de prijs voor een biertje nihil was en buiten allemaal hippies zaten met trommels, een gitaar en een didgeridoo. Ongeveer een uurtje buiten erbij gezeten maar op een gegeven moment waren ZIJ in een andere wereld beland en levelde het niet meer zo dus zijn we verder gegaan. Ondertussen waren we te weten gekomen dat er bij een of andere studentenvereniging een jubileumfeest was in hun studentenhuis waar wij misschien ook wel naar binnen konden glippen. Dus wij (met inmiddels ook de Slowaken) daar naar binnen en blijkbaar was daar ook gratis drank voor de aanwezigen. Er stonden speciekuipen met sangria! Heerlijk!! Daar lekker een beetje gesocialised en gedanst op Portugese muziek, totdat ineens de Policia binnen kwam en een einde aan het feest maakte.. Iedereen werd ‘vriendelijk’ verzocht om naar buiten te gaan en de muziek moest uit. Het was inmiddels ook al een uur of 2, maar we hadden nog geen zin om naar bed te gaan.. Na even vragen kwamen we erachter dat er ergens een tent was met goede rockmuziek die tot 7 uur open was! Hoppa wij die kant op, maar we kwamen onderweg nog een karaokebar tegen! Daar even gestopt voor een pilsje en het afgrijselijke ‘gezang’ van een paar tieners aangehoord. Toen we aankwamen in de rock tent was het meteen gezellig. Na een paar shotjes en pilsjes kwamen mijn dansmoves ook beter tot recht, in ieder geval dat denk ik zelf altijd.. Het was daar denk ik een walhalla voor Sander, want er kwamen platen voorbij van de Rolling Stones, Doors, ACDC, Beachboys, etc… Rond een uur of 6 hadden we de nek vol en de kracht niet meer om te swingen en twisten. Terug naar de bus lopen hadden we ook geen puf meer voor, dus maar een taxi gepakt. Lekker knus met zijn drieën onder een dekentje in de bus gepropt en als een blok in slaap gevallen! Wat een avond!! Heb echt genoten!!

Andere foto’s volgen later, want die heeft Nuria gemaakt en die heb ik nog niet.

• 19 November 2017 - 18:21

Mam:

Gezelligggg

• 19 November 2017 - 18:30

Mam:

En snel lerend...was ik vergeten ;)

Liefs mam

• 19 November 2017 - 18:34

Diny Faber:

Volgens mij heb jij wel genoten. en na 1 week hard werken mag dat ook wel.
    gr. Diny

• 19 November 2017 - 18:38

Pap:

Hoi Thomas! Da doe je het voor!Noch veel plezier. Groetjes

• 20 November 2017 - 08:44

Nicole Peters:

Top Thomas. fijn te horen dat je nu harder moet werken....dan ga je ons misschien nog wel missen.\
    Have Fun. Geniet ervan.

• 20 November 2017 - 14:41

Nick:

Waarom heeft ze een rol wc-papier in haar handen?

• 20 November 2017 - 14:48

Annet Holtermans:

Hee Thomas,

Ik was even bang dat je Bergen nooit zou gaan verlaten. Het regent hier en het is koud, dus je bent toch nog op tijd vertrokken. Veel plezier en ontdek Europa zo intens als het maar kan !!

Groetjes,
    Annet

• 20 November 2017 - 16:21

Sander:

Dat klinkt zeker als een walhalla!! mooi dat jij er ook van genoten hebt

• 21 November 2017 - 17:04

Sjaak Van 't Hof:

Portugal bevindt zich nog in de sixties...? Ik wens je veel fun!