dag 7: Aveiro - Reisverslag uit Aveiro, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 7: Aveiro - Reisverslag uit Aveiro, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 7: Aveiro

Blijf op de hoogte en volg Thomas

06 November 2017 | Portugal, Aveiro

Vanmorgen met ijspegels aan mijn neus wakker geworden. Maar heerlijk geslapen ondanks de voorbijrazende vrachtwagens. Na 2 bakken café grande solo eerst maar even de bus checken. Olie en koelvloeistof bijgevuld en karren maar! Op naar Portugal. Ik moet zeggen dat ik de binnenlanden van Spanje maar een dorre bedoeling vond. Niet echt spectaculair. Onderweg nog wat stieren zien staan en een wit paard. Ik denk dat het Americo was..

Na zo’n 200 km bereikte ik de Portugese grens. Blijkbaar hebben ze in Portugal ook tolwegen, aangezien ik die vermijd, werd ik weer de wildernis ingestuurd. Man man wat heb ik genoten van de bergweggetjes. De bus had het er af en toe wel zwaar mee. Duchtig toeren maken en ook de remmen hadden het zwaar te voorduren. Het mooiste vond ik nog wel dat ik op een gegeven moment dwars door de bossen (of wat er van over was) reed die laatst nog in brand hadden gestaan. Links en rechts werd ik omsingeld door zwarte afgefikte bomen. Ik moet er niet aan denken dat je op die smalle bergweggetjes rijdt en je dan wordt ingesloten door een vuurzee.. Misschien achteraf dus maar goed dat er nog wat problemen waren met de bus, want anders had ik er misschien wel ingezeten.

Eindbestemming van vandaag: Aveiro. Een studentenstad net onder Porto. Met de TomTom me naar het centrum laten sturen, maar daar kon ik de bus natuurlijk nergens stallen. Na nog wat omwentelingen zag ik ineens een bordje met een P voor caravans. Ik dacht die volg ik maar eens. Nu sta ik op een betonnen plak net buiten het centrum. Gratis en voor niks. Briljant! Denk dat ik hier maar eens een paar dagen ga vertoeven. Eerste wat ik morgen ga doen is een douche zoeken want ik voel me net een wandelende gft-bak.

Als het werkt dan kun je onder deze link een filmpje zien van de tocht door de bergen: https://youtu.be/JoqxwS6K7CU

  • 07 November 2017 - 17:00

    Mam:

    Ah wandelende...of beter gezegd rijdende gft-bak.....het gaat goed zo te lezen, mooi filmpje overigens....indrukwekkend....trieste aanblik.
    Hoop dat je inmiddels een douche gevonden hebt...
    Liefs mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Geniet mee als je wilt..

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 32313

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 15 September 2018

Roadtrip Europa

Landen bezocht: