dag 25 en 26: Kannonenvoer - Reisverslag uit Sertã, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 25 en 26: Kannonenvoer - Reisverslag uit Sertã, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 25 en 26: Kannonenvoer

Blijf op de hoogte en volg Thomas

25 November 2017 | Portugal, Sertã

Vandaag hebben we 2 uurtjes achter de hakselaar gestaan.. Toen begon het te regenen. De rest van de dag lekker in de guesthouse gezeten bij de kachel. Met een Portugese fado op de achtergrond, wat Maria graag wilde luisteren. Niet echt mijn muziek, maar blijkbaar echte Portugese muziek. Je wordt er eerder een beetje depressief van, ik zei al tegen Maria dat als ik er morgen met het ontbijt niet zou zijn, dat ze dan in de boom moest kijken of ik daar zou hangen.. Maar Maria zei dat je deze muziek onder een genot van een wijntje moest drinken. Zij drinkt eigenlijk niet, maar toen had ze zichzelf dus vastgelult.. Na 1 klein glaasje wijn merkte ik al dat ze losser was dan de hele week hiervoor. Ze had de grootste schik en als ik een grapje maakte rolde haar de tranen over de wangen. Briljant dat iemand al van 2 slokken zo anders kan worden. Tegen een uur of 5 nam ze zelfs nog een glaasje.. Ze begon op een gegeven moment zelfs met de fado mee te zingen met de ogen op half elf.

Na het avondeten kwam Amy (oudste dochter van Franse gezin) en die wilde graag Uno met me spelen. Ze kon niet echt tegen haar verlies en deed er echt alles aan om te winnen: foetelen met delen, kaarten verstoppen, totdat ze op een gegeven moment zelfs begon om me te bedwelmen met scheten. Haha dan heb je aan mij een goeie. En zeker omdat we hier bijna elke dag wel iets met bonen te eten krijgen: kanonnenvoer!! Ik begon de tegenaanval! Het ging redelijk gelijk op.. Knap dat er uit zo’n klein meisje al zulke toeters kunnen komen!! Petje af! Ik heb haar geleerd dat als je aan een vinger trekt, de scheet er gemakkelijk uitkomt.. Haha en nu willen al die kinderen de hele tijd aan mijn vinger trekken..

Omdat het morgen waarschijnlijk nog droog is en de dagen daarna gaat regenen heeft Adam gevraagd of we op zaterdag niet ook wat werk willen doen. Dus ditmaal ook op zaterdag gewoon aan het werk!

Het weer was de zaterdagochtend inderdaad prima! Lekker achter de hakselaar gestaan de hele ochtend. Tijdens de lunch maar weer begonnen met een nieuwe voorraad wijn! Het is tenslotte weekend! De rest van de dag niet veel anders gedaan dan wijn drinken en ouwehoeren! Zo’n beetje hetzelfde concept als mijn weekenden in Bergen. Het enige verschil is dat ik hier rode drink ipv witte..

  • 26 November 2017 - 13:38

    Ilse:

    nou thomas leuke verhalen maar gedraag je wel als een heer scheet technisch gezien grt tot het volgende verhaal

  • 26 November 2017 - 13:38

    Diny Faber:

    Hallo Thomas. Het is dus in Portugal niet anders dan in Nederland met al die scheten. Zou Nick ook goed aan mee kunnen doen. En een rood wijntje is ook niet verkeerd op zijn tijd.
    Gr. DINY

  • 26 November 2017 - 14:45

    Mam En Jan:

    Dat was weer lachen :) :)
    Liefs van ons ♡

  • 26 November 2017 - 21:17

    Pap:

    Niet te dol! Hou het droog. ?.wel lachen.uitkijken naar het volgende verhaal. Groetjes pap en christiane

  • 08 December 2017 - 17:26

    Hank Peters:

    Hoi Thomas...... Pas je wel een beetje op met al die drank..... i maak me een beetje zorgen om je. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Geniet mee als je wilt..

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 668
Totaal aantal bezoekers 32308

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 15 September 2018

Roadtrip Europa

Landen bezocht: