dag 164 t/m 167: Aapjes kijken - Reisverslag uit Fuengirola, Spanje van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 164 t/m 167: Aapjes kijken - Reisverslag uit Fuengirola, Spanje van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 164 t/m 167: Aapjes kijken

Blijf op de hoogte en volg Thomas

16 April 2018 | Spanje, Fuengirola

Nadat ik vrijdag nog de hele dag heb moeten schuilen, werd ik zaterdag wakker en was er gelukkig geen wolkje meer in de lucht. Dan was het nu eindelijk tijd om Gibraltar te bezoeken. Omdat er tussen Spanje en Gibraltar grenscontroles zijn, heb ik het busje in Spanje geparkeerd en ben ik met de fiets de grens overgestoken. Twee keer mijn paspoort moeten laten zien en toen zat ik ineens in Groot Brittannië..
Ik ben begonnen met een fietstochtje om het hele eiland heen en heb een tijdje gewandeld in de botanische tuin. Maar waar ik eigenlijk voor kwam dat waren de aapjes. Ik weet niet waarom, misschien herken ik er iets van mezelf in, maar ik vind apen altijd interessante beesten! In Gibraltar heb je één grote rots en daar zaten die aapjes blijkbaar boven ergens. Er gaat een kabelbaan naar boven toe, maar je kunt natuurlijk ook wandelend of fietsend naar boven. Ik koos ervoor om te fietsen.. En dat heb ik geweten.. De ene steile klim na de andere.. Ergens, net iets over de helft, had ik de tong op de schoenen liggen en mijn hamstrings stonden strakker dan de facelift-hoofden waarover ik eerder heb geschreven. Ik moest echt afstappen en ben lopend verder gegaan. Uitgeput maar voldaan aangekomen op de top en daar zag ik de aapjes gelukkig. Altijd leuk om aapjes te kijken ;) Wat me opviel was dat de aapjes op Gibraltar geen staart hebben. Omdat er geen bomen zijn, hoeven ze ook niet te slingeren en is een staart dus overbodig.. Mooi hoe dat in de natuur werkt!

Toen ik het allemaal wel had gezien, ben ik met het busje verder gereden naar Lennart vd Putten (broertje van G). Die woont volgens mij al 12 jaar in Spanje en ik kan wel zeggen dat die het goed voor elkaar heeft! Hij woont in een prachtig huis met zwembad en uitzicht op zee! Zaterdagavond zijn we lekker tapas gaan eten in Fuengirola. Alle terrasjes zaten bomvol en het was dan ook erg gezellig.
Na een kort nachtje zijn we op tijd opgestaan om Formule 1 te kijken. Na een goed ontbijt zijn we een wandeling gaan maken langs de kust en hebben we als lunch tapas gegeten aan de boulevard. Vroeger, rond mijn 16e, hebben we bij huize Vd Putten altijd veel tegen elkaar getafeltennist en er stond nog een revanche open.. De rest van de dag hebben we dan ook een heroïsche strijd geleverd in de kelder achter de tafeltennistafel. Gelukkig was ik het nog niet verleerd en heb met 20-7 in games gewonnen.

Morgen zouden Bram, Gerrit, Joep, Karlijn, Nick en Stan komen voor een klein weekje vakantie, maar ik kreeg gisteravond ineens een berichtje van Bram dat hij al in Malaga is. Ik rij dus zo al verder naar Malaga in plaats van morgen.

Het was erg gezellig hier bij Lennart de afgelopen 2 dagen en we hebben goede en interessante gesprekken gevoerd! Waarschijnlijk rij ik hier binnenkort nog wel een keertje langs om die gesprekken voort te zetten.. En hij wil wederom een revanche :)

  • 17 April 2018 - 13:24

    Lia:

    Hallo Thomas,
    Heel veel plezier de komende dagen met Joep, Karlijn en de rest.
    Jullie zullen heel wat bij te praten hebben!
    geniet ervan samen.

    knoevel van Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Geniet mee als je wilt..

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 32276

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 15 September 2018

Roadtrip Europa

Landen bezocht: