dag 12: Cultuur snuiven - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 12: Cultuur snuiven - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 12: Cultuur snuiven

Blijf op de hoogte en volg Thomas

11 November 2017 | Portugal, Coimbra

Toen ik wakker werd met een lichtelijk kloppende hersenpan had ik er nog niet direct zin in, maar na een bak koffie was ik er klaar voor: Cultuur snuiven. Ik had gelezen dat de universiteit van Coimbra een van de oudste universiteiten (opgericht in 1290) ter wereld is en daarom staat die ook op de werelderfgoedlijst van Unesco. Dat moet je gezien hebben dacht ik dus.

De universiteit bestaat uit meerdere gebouwen waaronder een bibliotheek, kapel, allerlei antieke chique zalen en wat musea (zoölogie en scheikunde heb ik bezocht). Ik zal jullie verder niet vermoeien met meer informatie, want die kun je ook gewoon opzoeken op Wikipedia. Wat ik wel mooi vond trouwens is dat de studenten van die rare zwarte capes aan hebben net als in de Harry Potter films. Ik heb alleen jammer genoeg niemand op een bezem zien vliegen.. Hoogtepunt voor mij was het museum voor zoölogie. Ik denk dat daar van elk ooit bestaand dier wel een opgezet exemplaar stond (behalve dinosauriërs dan). Zo heb ik de hele dag een beetje rondgeslenterd..

Als avondeten had ik een durum besteld, goed te eten. Alleen hadden ze er volgens mij complete tenen knoflook ingedaan ipv wat knoflooksaus. Nondejuu!!! Morgen rij ik door naar het adresje waar ik de komende tijd aan de slag ga! Hoop dat ik het goed kan vinden met die mensen… en dat ze mijn adem kunnen verdragen.. Spannend!!!!

  • 12 November 2017 - 10:44

    Marianne Holten:

    Dag Thomas,

    Lees met veel plezier, dank zij Nel, je reisverslag en vroeg me al af, wanneer je cultuur ging snuiven...
    Prachtig,ben er van onder de indruk!
    Ik heb best wel wat van Portugal gezien, maar dit niet.
    Wens je alle goeds bij het vervolg van je reis, groetjes Marianne

  • 14 November 2017 - 08:58

    Marion Van Doesburg:

    Ha Thomas,
    Zo te lezen geniet je volop van jouw avontuur. En het leuke is wij genieten mee !
    Ik lees dat de biertjes jou erg goed smaken. Wel vervelend de dag erna een kloppende hersenpan.
    Heb je geen alka seltzer meegenomen ? Misschien in Portugal ook wel verkrijgbaar.
    Hartelijke groetjes, geniet ze !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Geniet mee als je wilt..

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 32287

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 15 September 2018

Roadtrip Europa

Landen bezocht: