dag 154 en 155: Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 154 en 155: Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 154 en 155: Sevilla

Blijf op de hoogte en volg Thomas

04 April 2018 | Spanje, Sevilla

Aangezien ik geen zin had in een grote stad heb ik gekozen voor Sevilla ;) Maar ik kan me verantwoorden, want na grondig onderzoek is gebleken dat Sevilla de helft aan inwoners heeft!

Na een ritje van bijna 300 kilometer arriveerde ik door het drukke verkeer op een parkeerplaats naast de rivier, op loopafstand van alle bezienswaardigheden. Eerste wat me opviel was de temperatuur: 25 graden! En dan lopen al die locals hier nog met een lange broek en jas!! Haha en ik maar zweten in mijn korte broek en T-shirt, dat wordt nog wat als het echt warm gaat worden..
Ik ben meteen even naar het toerismebureau gelopen om een plattegrond op te halen, zodat ik weer een mooie wandeltocht door de stad kon uitstippelen. Maar tijdens mijn tocht naar het toerismebureau kwam ik erachter dat Sevilla die avond in de Champions League moest voetballen tegen Bayern Munchen. Er liepen hordes Duitsers rond, sommigen al met een stuk in de kraag, en ik voelde me dan ook meteen op mijn gemak ;) Ik had nog gekeken voor een kaartje, maar ik vond 100 euro iets teveel van het goede voor een potje voetbal.. Toen ben ik maar in een klein Spaans kroegje gaan zitten die vol zat met enthousiaste locals. Toen Sevilla 1-0 maakte was het groot feest, maar het enthousiasme was 5 minuten later alweer weggeëbd toen Bayern de 1-1 maakte. In de tweede helft was de goede stemming helemaal verdwenen..

Vanmorgen wilde ik eigenlijk vroeg uit de veren, maar ik werd pas om 10 uur wakker!! Mijn biologische klok heeft het zwaar, omdat het nu voor mij 2 uur later is dan een week geleden.. Hup ontbijtje naar binnen gewerkt en op pad! Ik moet zeggen dat Sevilla misschien wel de mooiste stad is die ik ooit heb gezien. Overal prachtige gebouwen, smalle straatjes en gezellige tapas-barretjes. Na een wandeling van zo’n 4 uur en de meeste bezienswaardigheden wel gezien, ben ik lekker voldaan op een bankje gaan zitten en heb mijn boekje uitgelezen: ‘Ik ben pelgrim’. Briljant boek van maar liefst 740 pagina’s, maar van mij hadden het er ook 1740 mogen zijn.. Ik ben de Kathedraal enzo trouwens niet binnen geweest, want er stonden veel te lange wachtrijen en daar had ik geen zin in.. Vanavond weer even de stad in voor een hapje en drankje en morgen gaat de reis verder naar Jerez de la Frontera: de Sherry hoofdstad van de wereld!

  • 04 April 2018 - 20:32

    Mam:

    Hoi Thomas...fijn dat je genoten hebt van deze prachtige stad. Goede reis

  • 04 April 2018 - 22:51

    Mam:

    ...en de emoticons verschenen dus niet ;)♡♡

  • 05 April 2018 - 14:11

    Diny Faber:

    Hallo Thomas.
    Wij vonden het ook een prachtige stad. En inderdaad
    héérlijke tapas. En die temperatuur heerlijk.
    Hier regent het weer eens.
    Gr. Diny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Geniet mee als je wilt..

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 32292

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 15 September 2018

Roadtrip Europa

Landen bezocht: