dag 134 t/m 142: Booner - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 134 t/m 142: Booner - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 134 t/m 142: Booner

Blijf op de hoogte en volg Thomas

21 Maart 2018 | Portugal, Albufeira

Nadat ik Tim van het vliegveld had opgehaald, hebben we nog een paar wijntjes gedronken maar zijn we redelijk op tijd naar bed gegaan. We hadden immers nog een zware week voor de boeg.

Tim had voor de dinsdag een appartement in Albufeira geboekt via AirBNB, waar alles op en aan zat. Zelfs een jacuzzi op het dakterras! ’s Middags hebben we een paar biertjes in het zonnetje gedronken op een terrasje aan zee en geprobeerd wat vrouwelijk schoon te regelen zodat het geen sausage-party zou worden in de jacuzzi.. Helaas waren we ’s avonds toch de enigen in de jacuzzi, maar we hebben ons goed vermaakt met wat champagne en een paar dobbelstenen! Toen we ’s nachts de jacuzzi uitstapten leken we wel 80 jaar, zo verrimpeld waren we..

Woensdag waren de weersvooruitzichten niet zo goed en zijn we naar Vilamoura gereden om daar het casino en de kroegen aan de haven te bezoeken. Tim had het geluk aan zijn zijde en het werd een geslaagde dag die werd afgesloten in een karaokebar. Gelukkig kan ik geen geluidsfragmenten plaatsen op deze site..

Donderdag zijn we naar Lagos gereden. Onderweg daarheen hebben we een aantal strandjes aangedaan en Tim was onder de indruk van de kliffen en het geweld van de golfen. In Lagos zijn we een Sportbar ingedoken en hebben we de hele middag gebiljart. Verliezer moest shotjes drinken en gelukkig had ik vandaag het geluk aan mijn zijde en was Tim voornamelijk de Sjaak! Toen we wilden gaan eten zag Tim weer wat vrouwelijk schoon zitten in een cocktailbar, dus het eten nog maar even uitgesteld. En van uitstel kwam afstel. We zijn de hele avond met die vrouwen op stap geweest en pas bij thuiskomst hebben we de MCDonalds nog geplunderd.

Vrijdag zijn we naar het einde van de wereld gereden. Het waaide erg hard, maar was weer mooi om te zien. Daarna zijn we de bergen ingereden om de Pizza Party te bezoeken. Tim was vooraf een beetje sceptisch, maar heeft uiteindelijk toch ook een topavond gehad.

Zaterdag en zondag waren we weer terug in Albufeira. Er was gelukkig al iets meer te doen dan toen ik met Sander daar was, maar de meeste kroegen en clubs waren nog steeds gesloten. Na vele omzwervingen zijn we uiteindelijk beide avonden beland in de Old Sailor (bekend van Amsterdam). Daar werkten twee leuke barmeisjes en daar was het gezellig. Misschien kan ik daar in de zomer ook gaan werken, maar ik ben er nog niet over uit of ik dat ook wil.. Wordt vervolgt dus..

De afgelopen 3 dagen heb ik nodig gehad om bij te komen en ik heb een beetje een planning gemaakt van wat ik de aankomende tijd wil gaan doen. Zoals het er nu naar uitziet ga ik langzaam richting Lissabon, dan het weekend van 6 april naar een bruut festival (Freekuency) en daarna langzaam richting Malaga. Want daar komen 17 april de volgende toeristen op bezoek!! (Karlijn, Joep, G, Nick, Bram en Stan)

• 23 Maart 2018 - 13:27

Diny Faber:

Wederom een leuk verhaal. En wel gezellig al die bezoekers. Zo vergeet je ze toch niet. Ben wel benieuwd of je ooit nog eens terug komt naar Bergen. Maar wie weet tref je daar of ergens anders een partner voor het leven. Als dat zo is komen wij jou ook nog eens bezoeken. Gr.Diny en Ben.

• 15 April 2018 - 12:09

Mijke:

Ik zie het helemaal voor me hoe jullie die dagen samen hebben beleefd! Heerlijk!