dag 112 en 113: Nieuwe werkplaats! - Reisverslag uit Aljezur, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 112 en 113: Nieuwe werkplaats! - Reisverslag uit Aljezur, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 112 en 113: Nieuwe werkplaats!

Blijf op de hoogte en volg Thomas

20 Februari 2018 | Portugal, Aljezur

Het casino heeft me helaas geen fortuin opgeleverd.. maar van de kleine winst wel de hele dag kunnen genieten! De volgende ochtend ben ik na een ritje van zo’n 2 uur bij het nieuwe Workaway adresje aangekomen. Het gezin hier woont in een afgelegen vallei en heeft een lap grond van 50 hectare!!! Lekker tot rust komen dus. Ze hebben hier ook 6 van die luxe tenten verspreid over de heuvels waar je een vakantie kan boeken. Verder een beetje het gebruikelijke: alleen zonnepanelen voor stroom, composttoiletten, geen wateraansluiting, eigen groente- en fruittuin, etc.

Toen ik hier arriveerde wist ik niet of er ook andere vrijwilligers zouden zijn, maar gelukkig zijn die er ook in overvloed. We hebben: Kasper uit Denemarken, Lise uit België, Vera uit Zwitserland, Celine uit Haarlem, Veronica uit Cyprus en Max uit Duitsland. De ene is iets meer mijn type dan de andere, maar over het algemeen kan ik het met iedereen goed vinden en het is na werktijd tot nu toe erg gezellig!

De eerste dag heb ik nog niets hoeven doen, alleen een beetje kijken en acclimatiseren. We werken hier van 10 tot 13, dan een uurtje pauze met lunch, en dan van 14 tot 16 uur. Niet zoveel vrije tijd dus als bij de vorige plek, maar het gaat er wel allemaal rustig aan toe. Dinsdag heb ik met Kasper al het gesnoeide hout in de heuvels verzameld en opgestookt. Best pezen zo bergop en bergaf lopen, maar ik mag ook wel weer een beetje afzien na 2 weekjes niks doen! Na het werk zijn we met zijn allen naar de zee gereden om de zonsondergang te bekijken. Hier vermaak ik me denk ik wel de aankomende 2 weken!

• 22 Februari 2018 - 07:09

Natascha:

Prachtige zonsondergang!

• 25 Februari 2018 - 21:00

Mijke:

Zo... ben weer beetje bij! Het ziet er allemaal prachtig uit! Leuk dat je toch nog iets hebt meegemaakt van carnaval! Lekker genieten, hier is t ijskoud! Liefs, Mijke