dag 97 t/m 104: Weekje Sander - Reisverslag uit Faro, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 97 t/m 104: Weekje Sander - Reisverslag uit Faro, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 97 t/m 104: Weekje Sander

Blijf op de hoogte en volg Thomas

11 Februari 2018 | Portugal, Faro

Vorige week zondag arriveerde Sander rond 21 uur in Faro! De eerste avond hebben we lekker bijgekletst en heeft Sander kennis gemaakt met de Portugese rode wijn! Hij had tot dan toe slechts eenmaal rode wijn gedronken in zijn leven (en toen vond hij het niet lekker) maar daar zal vanaf nu verandering in komen..

De volgende ochtend zijn we naar Albufeira gereden om daar de boel te gaan verkennen en ’s avonds even lekker op stap te gaan. Toen we echter door de stad liepen hadden we al vrij snel in de gaten dat het hier ook winter is (niet qua temperatuur voor ons), want heel veel horecagelegenheden waren gesloten en er liepen ook geen massa’s toeristen.. Toen hebben we maar een terrasje gepakt met uitzicht op zee totdat de zon weg was! Genieten! Daarna toch nog een poging gedaan om een geschikte kroeg of iets te vinden, maar er was zo weinig te doen dat we de rest van de avond weer in het busje hebben doorgebracht.

Dinsdag zijn we naar Praia da Marinha gereden, een van de 100 mooiste stranden ter wereld. Daar hebben we een lekkere wandeling gemaakt langs de kliffen en hebben we een wijntje gedronken op het strand! We wilden misschien wel een duik nemen in zee, maar verder dan onze voetjes zijn we niet gekomen omdat het water nog iets te koud was.. Na de uitputtende wandeling zijn we doorgereden naar Lagos. Toen we daar door de stad liepen ging hetzelfde verhaal op als in Albufeira.. Niks te beleven.. Toen hebben we wederom maar een leuk terrasje gezocht en daar tot ze gingen sluiten gezeten met een pilsje en een kaas/worst plankje.

De volgende ochtend moesten we vroeg uit de veren, want we hadden een golfbaan geboekt en moesten vroeg beginnen. We hadden zo’n winteraanbieding waarbij je ook een buggy erbij kreeg. Ik had nog nooit in zo’n ding gereden over een golfbaan, maar was echt blij dat we er een hadden. Zo’n uitdagende baan als deze heb ik nog nooit gespeeld, overal hoogteverschil en supersnelle greens. Als je van golfen houdt, dan zou ik deze baan zeker een keer bezoeken: Santo Antonio nabij Budens. Ik ben trouwens afgedroogd door Sander.. +26 tegenover + 43 maar dat mocht de pret niet drukken! Die ga ik zeker nog een keer spelen de aankomende tijd. Na het golfen hebben we tot zonsondergang op hole 19 gezeten en daarna zijn we doorgereden naar Sagres. Hier hebben we een nieuwe spelvariant op Yahtzee bedacht. Kort samengevat: als er iets mis gaat of je verliest, dan moet je drinken.. Dat is een groot succes gebleken tijdens de rest van de vakantie en wellicht zie ik hier opties voor een wereldwijde introductie!

De volgende dag hebben we in Sagres een wandeling gemaakt naar het meest zuidwestelijke puntje van Europa en hebben we het Fort bezocht. Toen we deze culturele fase weer achter ons hadden gelaten, zijn we weer op een terrasje gaan zitten met uitzicht op zee waar ze aan het surfen waren. Dat wil ik de aankomende tijd ook gaan leren.. surfen!

Vrijdag stond dan de wereldberoemde Pizza Night op het programma! Een techno feest midden in de bergen met onbeperkt pizza eten. Rond 15 uur parkeerden we de bus op de camping naast een paar Fransen en na een paar wijntjes en wat geklets werden we uitgedaagd voor een pot Petanque. Nederland tegen Frankrijk. Hun worpen zagen er vrij professioneel uit en ze waren gepassioneerd tot op het bot, maar dat mocht niet baten.. Nederland heeft ze afgedroogd met 13-4! De ene na de andere briljante bal kwam uit onze pols en meerdere Franse scheldwoorden hebben de revue gepasseerd! Om 20 uur begon de muziek en toen zijn we ook naar het feest gegaan. Het zag er echt super vet uit, net alsof je in een of andere hippie community kwam. Zo zagen de meeste mensen er trouwens ook wel uit.. Maar wel echt super relax volk. Er waren verschillende dj’s, de een wat beter dan de andere, die tot 09.00 uur de volgende ochtend muziek draaiden! Dat hebben wij echter niet meegemaakt, of ja toen we wakker werden hoorden we dat de muziek nog bezig was ;)

Zaterdag zijn we weer rustig aan richting Albufeira gereden om nog even lekker op het terras te zitten en van het uitzicht te genieten. ’s Avonds nog een slopende pot Yahtzee gespeeld en de volgende ochtend heb ik Sander weer afgezet op het vliegveld. De rest van de dag heb ik niet veel meer gedaan dan geslapen en bijgekomen :)

Sjef, obrigado voor de mooie en slopende week! Het was gezellig!!

• 12 Februari 2018 - 21:36

Diny Faber:

Wat zullen jullie genoten hebben. Leuk af en toe een bezoekje. Mooi verhaal weer.
    Heb je de carnaval niet gemist?
    Je moet Jan en je moeder uitnodigen voor het golfen . Zullen ze leuk vinden.
    Geniet nog en tot het volgende verhaal.
    Groetjes Diny