dag 91 t/m 93: Elvas, golfen en Évora - Reisverslag uit Évora, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 91 t/m 93: Elvas, golfen en Évora - Reisverslag uit Évora, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 91 t/m 93: Elvas, golfen en Évora

Blijf op de hoogte en volg Thomas

31 Januari 2018 | Portugal, Évora

Na een winderig nachtje (buiten) heb ik weer zo’n 100 kilometer zuidelijker het plaatsje Elvas bezocht. Ze hebben hier verschillende forten die je kunt bezoeken en een groot aquaduct. Eigenlijk niet heel veel anders dan de dorpjes die ik hiervoor bezocht had, maar wel weer heerlijk de hele dag rondgeslenterd in het zonnetje! Naast mij stond een camper uit Engeland geparkeerd en ik heb denk ik 2 uur in hun camper gezeten. Wederzijds verhalen vertellen over de avonturen die we hebben meegemaakt. Na nog een avondwandeling ben ik op tijd naar bed gegaan.

De volgende ochtend vroeg opgestaan en aangereden. Op de planning stond een dagje golfen in Spanje. Hier in Portugal is golfen bijna niet te betalen.. je betaalt zo 130 euro voor een ronde.. In Spanje, net over de grens bij Badajoz, had ik er een gezien voor ‘slechts’ 30 euro. Er stond wederom een fris windje en de baan was kurkdroog (de waterhindernissen hadden geen water), maar heerlijk gegolfd. Aangezien ik op tijd was begonnen heb ik besloten om alvast naar Évora te rijden, want dat is de volgende halte op de route naar Faro. Toen ik Portugal weer bijna binnen was, werd ik aan de kant gezet door de Spaanse politie.. Ze vroegen om mijn papieren, maar die lagen achter in de bus. Dus toen ik die wilde gaan pakken, vroeg de agent waar ik geweest was en waar ik naar toe ging. Toen ik hem dat verteld had, mocht ik zonder iets te laten zien doorrijden. Gelukkig! Ik heb de nacht doorgebracht op een verlaten parkeerplaats net buiten het historisch centrum van Évora.

Vandaag weer een dagje cultuur voor de boeg! Ik heb gisteren al the tourism-office bezocht en een mooie route door de stad bedacht zodat ik niet doelloos door de stad dwaal, maar een mooie route heb waarbij ik alles wat ik wil zien te zien krijg! Begonnen bij het hoogtepunt van de dag: ‘Capela dos Ossos’! Een kapel die van de binnenkant volledig van schedels en botten is gemaakt. Die hebben ze destijds gemaakt door alle graven in de stad leeg te halen, erg indrukwekkend om te zien. Daarna door naar de ‘Igreja de St. Francisco’, ook erg mooi om te zien en daar heb ik even een kwartiertje in de bankjes gezeten. Toen naar de ‘Catedral de Évora’ (die ik alleen van buiten heb gezien want had geen zin om weer 3 euro te betalen) en daarna de overblijfselen van de ‘Templo Romano’ bezocht. Even in de oudste bibliotheek van Portugal mijn laptop opgeladen, waar ze boeken hebben van voor het jaar 1500! Daarna nog even langs de ‘Fonte da Porta de Moura’ en de ‘Igreja da Misericórdia’ en nu lig ik lekker in het zonnetje (18 graden) in de ‘Jardim Público’.

Ik zit trouwens aan het maximum aantal foto’s wat ik op deze site kan zetten, dus ik ben aan het denken om zelf een website te gaan bijhouden.. alleen kan ik zelf geen website maken.. Dus als je een simpele website kunt maken en zin en tijd hebt, of iemand kent die dat kan, dan laat het me aub weten!! Obrigado!!

  • 31 Januari 2018 - 15:15

    Miranda:

    Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt daar. Hier is het vies weer. Kun je niet wat zon hier naar toe sturen ?

    Heb een site waar je gratis een website kunt maken. www.simpsite.nl Kijk maar of het je lukt. Groetjes Miranda

  • 31 Januari 2018 - 17:25

    Natascha:

    Leuk om te zien dat je aan het genieten bent! Jaloers......

  • 31 Januari 2018 - 18:59

    Diny Faber:

    Hallo Thomas. Wederom mooi verhaal. En heerlijk dat jij zo

    aan het genieten bent. Indrukwekkende foto's. En moet wel lachen om die 3 euro.
    Precies je moeder. Je hebt toch wel een kaarsje opgestoken voor jezelf en voor ons natuurlijk.
    Nog veel plezier. Groetjes Diny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Geniet mee als je wilt..

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 32281

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 15 September 2018

Roadtrip Europa

Landen bezocht: