dag 15: Another day @ the office - Reisverslag uit Sertã, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 15: Another day @ the office - Reisverslag uit Sertã, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 15: Another day @ the office

Blijf op de hoogte en volg Thomas

14 November 2017 | Portugal, Sertã

Wederom niet al te briljant geslapen.. De honden hebben de halve nacht lopen blaffen en die verdomde kerk weer.. Ik doe vannacht denk ik maar oordoppen in. Om 9 uur weer vertrokken richting het bos. Ik mocht Maria vandaag inwerken. Zij is opzich niet echt geschikt voor dit fysieke werk, want ik denk dat ik takken doorbreek die dikker zijn dan haar bovenarmen.. Na een tijdje mocht ik gelukkig de gesnoeide eucalyptus bomen gaan verzamelen in plaats van het oude hout. Dat werk bevalt me al stukken beter. Toen we terugkwamen kregen we weer een heerlijke lunch met couscous van mais met tomaatjes, bonen, pompoen en weet ik veel wat er nog meer in zat.

Na de lunch lekker in het zonnetje gezeten, ja.. weer met een wijntje ☺ Toen vroeg Philip me of ik kon helpen met het maken van de.. uhm hoe heet zo’n ding? Als je er takken in stopt, komen er kleine stukjes hout uit! Ik zag dat ze ook net nieuwe olijven geplukt hadden. De ouders van Gabriela, die wonen hier ook, hebben personeel in dienst die allerlei klusjes voor ze doen waaronder dus olijven plukken. Ik weet niet hoelang die moeten rijpen of iets, maar anders krijg ik ze de aankomende tijd vast nog wel voorgeschoteld!

Toen ik terug naar de guesthouse liep kwam ik de kinderen tegen: Thomas, are you gonna make a fire today again? Then we could make sardien again!! Tuurlijk ging Thomas weer vuur maken! Nadat we in het bos hout hadden verzameld, gingen we het vuur aanmaken en zat ik met 4 kinderen voor de kachel. Ik weet niet wat dat is.. In het begin zijn de meeste kinderen altijd een beetje schuchter als ze mij zien, maar als ze eenmaal los zijn dan is er geen houden aan.. Ik was blij dat ze op een gegeven moment naar bed moesten, want ik was bekaf. Respect aan alle ouders.. dat is nog vermoeiender dan takken sjouwen.. ’s Avonds de laatste Grand Prestige opgedronken met Philip en Adam en op tijd naar bed.

Owja.. ik weet niet of ze het in Nederland hebben.. maar Feiyoa is echt het lekkerste fruit wat ik ooit heb gehad!! Gelukkig is dat hier in overvloed.

  • 15 November 2017 - 15:26

    Mam:

    Ah Thomas,

    Versnipperaar.....of hakselaar heet zo'n ding :)

    En Feijoa heb ik even opgezocht.....ze noemen het ook ananasguave. Smaakt het ook naar ananas? zal

    eens kijken of ze hier ook te koop zijn.


    Wederom leuke foto's...wat een uitzicht....heerlijk...jammer dat de honden je wakker houden 's

    nachts....dan maar oordopjes ..haha...en nog veel plezier met de kids....die zullen zich wel kostelijk

    amuseren met jou.

    Liefs mam.

  • 15 November 2017 - 20:27

    Mareike :


  • 15 November 2017 - 20:30

    Mareike:

    Uuuuhhhmm mijn briljant duimpje is niet geplaatst...
    Bij deze... ;)


  • 16 November 2017 - 15:48

    Vivian:

    He Thomas,
    Ziet er mooi uit daar in Portugal. Geniet van je fruit en natuurlijk de biertjes en wijn!
    groetjes,
    Vivian

  • 16 November 2017 - 16:30

    Stan :

    Hoi Thomas,
    Leuk om iets van je te horen! Veel plezier daar.
    Groet Stan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Geniet mee als je wilt..

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 32290

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 15 September 2018

Roadtrip Europa

Landen bezocht: