dag 10: strandwandeling - Reisverslag uit Gafanha da Nazaré, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 10: strandwandeling - Reisverslag uit Gafanha da Nazaré, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 10: strandwandeling

Blijf op de hoogte en volg Thomas

09 November 2017 | Portugal, Gafanha da Nazaré

Ik zat vanmorgen te twijfelen of ik verder zou rijden of nog een dagje hier blijven.. Ik wilde eigenlijk nog een lange strandwandeling gaan maken en aangezien ik de aankomende tijd waarschijnlijk in de bergen zit, ben ik toch nog gebleven. Ik was vroeg wakker en na een ontbijtje stond ik al om 9 uur met mijn blote voetjes in het zand. Ik ben altijd vrij optimistisch qua temperatuur, dus in de korte broek maar gelukkig wel een trui meegenomen en daar was ik blij om. Het zand was trouwens ook nog best koud zo in de ochtend, kouder dan het water zelf.. Maar heerlijk zo langs de klotsende golven lopen. Toen ik bij het volgende plaatsje aankwam heb ik daar lekker uit de wind op het terras gezeten met een bakje koffie en een verse jus. Boekje erbij! Genieten! Nog een stuk verder gelopen tot ik er denk ik een kilometer of 8 op had zitten. Toen ben ik een half uurtje bij een oude man gaan zitten die vanaf het strand aan het vissen was. Hij baalde want hij had pas 1 vis gevangen vandaag.. volgens mij een schol (hij was in ieder geval plat). Toen ik hem in het Portugees nog een goede vangst had gewenst (lang leve Google Translate) ben ik in mijn eigen voetsporen terug gelopen.

De rest van de middag heb ik onder het genot van een paar pilsjes me een beetje verdiept in de bosbranden hier. Daarna in mijn busje lekker verse groenten gewokt met couscous. Er is hier verder niet heel veel te beleven dus heb ’s avonds lekker genetflixt.

  • 10 November 2017 - 20:48

    Pap:

    Hoi Thomas, heb je bericht gelesen en ben blij dat alles goed met je gaat! Genieten maar! ! Goed Werk gekozen.veel plezier. Groetjes pap en christiane.

  • 10 November 2017 - 22:09

    Lilian Van Rijn:

    Ha Thomas, mooie foto's uit een mooi land.
    Als google translate het niet weet kun je altiijd mailen. Geniet van deze tijd, Lilian

  • 11 November 2017 - 00:26

    Diny Faber :

    Hoi Thomas. Volgens mij geniet jij wel
    Lekker met je voetjes in het water. Lekker biertje.
    Ben benieuwd naar jou volgende verhaal.
    Veel plezier en succes met de bus.
    Gr. Diny en Ben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Geniet mee als je wilt..

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 32269

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 15 September 2018

Roadtrip Europa

Landen bezocht: