dag 9: Praia da Barra - Reisverslag uit Gafanha da Nazaré, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 9: Praia da Barra - Reisverslag uit Gafanha da Nazaré, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 9: Praia da Barra

Blijf op de hoogte en volg Thomas

08 November 2017 | Portugal, Gafanha da Nazaré

Het was maar een kwartiertje rijden naar de camping dus ik was er al vroeg! En het eerste wat ik daar deed.. Douchen!! Oh ik heb er denk ik wel een half uur onder gestaan. Daarna naar het strand gelopen, maar het is toch een beetje fris met dat windje. Uit de wind is het heerlijk. Lekker op een terrasje aan het strand ontbeten.

Toen ik mijn telefoon op wilde gaan laden in de kantine van de camping zat daar het personeel van de camping gepofte kastanjes te eten. Kom erbij zeiden ze. Ik ook maar proberen en die zijn best lekker. Toen vroeg zo’n kerel of ik een zelf gebrouwen pilsje (7,5 %) lust, nou dat hoef je mij geen twee keer te vragen. Dit zijn de betere lunches: speciaalbier met gepofte kastanjes! Aardige mensen hier van de camping.

Na de lunch richting de vuurtoren (271 treden). Daar zijn vandaag gratis rondleidingen (ik was de enige). Helaas alleen in het Portugees.. maar wat een uitzicht!! Op zo’n momenten voel je je toch echt een gelukkig mens! Maar goed dat ik de afgelopen maanden wat kilo’s ben aangekomen anders was ik denk ik weggewaaid ;)

Ik heb trouwens een adresje gevonden waar ik de aankomende tijd aan de slag ga. Er is een gezin die midden in de bossen en bergen van Portugal wonen en die 20 hectare grond hebben. Tijdens de laatste bosbranden is het vuur hun huis op 2 km genaderd. Zij zijn nu een project gestart om iets tegen de bosbranden te gaan doen. Daar ga ik hun bij helpen. Komt mijn ervaring bij het bosbrandbestrijdingsproject in de Maasduinen misschien nog wel van pas. Daarnaast verbouwen ze zelf veel groente en fruit dus daar kan ik ook aan de slag. Ik denk dat ik daar zaterdag of zondag heen ga. Voor de geïnteresseerden is op deze site meer info te vinden: https://www.workaway.info/117842918879-en.html

  • 09 November 2017 - 09:06

    Mam:

    Leuke foto's s Thomas...en wat een leuke uitdaging bij Gabriela, Adam en hun twee kinderen. Spannend :) Succes jongen. Liefs mam.

  • 09 November 2017 - 09:29

    Ria Reutelingsperger:

    Hoi Thomas
    Ik heb deze link van jouw mam (mijn nichtje) doorgekregen.
    Wat leuk om jouw verslag te lezen. Je schrijft echt heel grappig.
    Fijn dat je er zo van geniet.
    Ik ben benieuwd hoe het verder allemaal gaat verlopen.
    Ik wens je heel veel succes, geluk en plezier.
    Groetjes Ria

  • 09 November 2017 - 13:51

    Diny Faber :

    Leuk Thomas dat ik ook mee mag genieten van jouw reisverslag. Ik eens jou veel succes met jouw werk daar en vooral genieten. Lieve groetjes van ons. Diny en Ben.

  • 09 November 2017 - 17:54

    Sander:

    Jow Sjef
    Haha mooie verhalen! en goed om te lezen dat je geniet.
    Hoe is het met de witte rook?
    Succes en werkse van t weekend... ;)

  • 09 November 2017 - 18:02

    Ria:

    Hee kanjer! Leuk adresje waar je aan de slag gaat.
    Geniet ervan, met jouw expertise (geleerd in Bergen) is Portugal zo uut de brand .....

  • 09 November 2017 - 21:11

    Mareike:

    Goodlife!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Geniet mee als je wilt..

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 32300

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 15 September 2018

Roadtrip Europa

Landen bezocht: