Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Vierville-sur-Mer, Frankrijk van Thomas Schax - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Vierville-sur-Mer, Frankrijk van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2

Blijf op de hoogte en volg Thomas

01 November 2017 | Frankrijk, Vierville-sur-Mer

Dinsdag was het dan eindelijk zover.. Na een overheerlijk verjaardagsontbijt met pap en Christiane kwamen mam en Jan me ook nog uitzwaaien. Ik wou in ieder geval tot de Franse kust komen, maar waar precies boeide me niet zoveel. Uiteindelijk aangekomen in Hardelot (500 km gereden), een klein dorpje waar volop Halloween werd gevierd. Ik heb mijn busje daar ergens in een straat bij een vakantiewoning geparkeerd en ben toen het dorpje gaan verkennen. Gelukkig zaten er maar liefst 3 kroegen! Dus daar kon ik mijn verjaardag wel vieren. En dat is gelukt.. Ik heb ze allemaal gehad. Er was opzich niet heel veel te doen en de mensen spraken amper Engels.. maar toch een leuke avond gehad met genoeg pilsjes achter de kiezen.

Na een heerlijke nacht (geslapen als een roosje) wilde ik vanmorgen vroeg op pad richting Omaha beach. Een kleine 350 km voor de boeg. Maar voordat de motor goed en wel warm was, begon het lampje te branden dat de motor te warm was.. Dus godverjuu weer die motorklep los. Bleek dat er te weinig koelvloeistof in het reservoir zat, terwijl Wim die laatst nog had volgegooid.. Hmm nieuwe koelvloeistof erin en toen deed ie het gelukkig weer. Nu maar hopen dat ik niet elke 500 km aan dat ding lig te eikelen.. maarja we zullen zien. Verder een prachtige rit gehad door de golvende landschappen. Ik neem geen tolwegen en snelwegen, alleen binnendoorweggetjes. Dan zie je tenminste iets van het land, al schiet het niet echt op.. Vanmorgen om 8.30 uur aangereden en pas om 16 uur op de camping gearriveerd. Maar wat een uitzicht!! Prachtig! Lekker slapen op de plek waar mijn voorvaderen de oorlog verloren hebben ;)
Heb meteen een fles rode wijn losgetrokken, een Indisch stoofpotje gekookt (met dank aan Tim) en zit nu te genieten in de schermering. Morgen gaan we de boel hier maar verder verkennen op de fiets! SantE!!!

  • 02 November 2017 - 09:15

    Marion Van Doesburg:

    Ha Thomas,
    Toevallig sprak ik eergisteren met Marc nog over jou en vroeg me af hoe het met je ging.
    Hij vertelde al dat jij dinsdag (31-10) zou vertrekken. Wat heerlijk.
    Ik vind het geweldig dat ik deelgenoot mag uitmaken van jouw 'reis'.
    Voor nu inderdaad Santé en op naar jouw volgend avontuur.
    Hartelijke groetjes,
    Marion

  • 13 November 2017 - 13:14

    Tim:

    smakelijk;(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Geniet mee als je wilt..

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 32293

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 15 September 2018

Roadtrip Europa

Landen bezocht: