dag 105 t/m 108: Carnaval Loulé - Reisverslag uit Quarteira, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 105 t/m 108: Carnaval Loulé - Reisverslag uit Quarteira, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 105 t/m 108: Carnaval Loulé

Blijf op de hoogte en volg Thomas

15 Februari 2018 | Portugal, Quarteira

Ik had op verschillende reclameborden gezien dat ze hier in de Algarve blijkbaar ook carnaval vieren. Aangezien ik carnaval altijd toch wel een van de mooiere feestjes vind, ben ik naar Loulé gereden. Daar zou de mooiste optocht van de Algarve te zien zijn. En ik moet eerlijkheidshalve bekennen, ze hebben helemaal gelijk. Qua praalwagens kunnen ze misschien nog iets leren van onze hoogtijdagen bij de Sloebers, al zaten er ook hele mooie tussen. Maar dan kom ik op een ander punt: Billen! Nondejuu! Nee dan zie ik toch echt liever deze schaars geklede exotische samba danseressen voorbij dartelen dan (met alle respect) Ger Robben voorbij stiefelen… (voor bewegende beelden kunt u via WhatsApp contact opnemen :) )

Na 2 dagen carnavallen ben ik naar een rustig plaatsje aan het strand gereden om even lekker te chillen en van het mooie weer te genieten. Vanuit mijn busje zie ik de zon onder gaan in de zee! Prachtig! Hier vermaak ik me nog wel even.

Ik had trouwens een aantal adresjes benaderd om weer wat vrijwilligerswerk te gaan doen, maar tot op heden nog geen (positieve) reactie gekregen. Ik wacht nog twee dagen af en anders ga ik een surfcursus doen.

  • 15 Februari 2018 - 14:53

    Nick :

    Ik heb de optocht in Bergen dit jaar eens vanuit de andere kant bekenen en kan jouw verhaal alleen maar beamen. 10 x beter dit. :)

  • 15 Februari 2018 - 20:41

    Sander:

    Ik had een dag langer moeten blijven...;)

  • 17 Februari 2018 - 10:17

    Diny Faber :

    Hallo Thomas. Kan mij wel voorstellen dat die dames
    daar de voorkeur geven boven Ger Robben. Zien er aardig uit.
    En toch ook mooie wagens.
    Geniet daar nog maar even want hier is het koud.
    Veel plezier en tot het volgende verhaal.

  • 21 Februari 2018 - 11:45

    Lia:

    Thomas,

    Even een berichtje van mij! Ik lees met veel plezier jou verslagen en beleef alles met je mee. Ben vaak jaloers op het zonnetje maar we mogen hier ook niet klagen nu, lekker vriesweer!
    om op de optocht terug te komen.... ik zie de dames van de Sloebers al lopen!!!!

    Nog heel veel plezier en tot....?

    groetjes en een dikke knoevel van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Geniet mee als je wilt..

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 32294

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 15 September 2018

Roadtrip Europa

Landen bezocht: