dag 33, 34, 35, 36, 37 en 38: Sinterklaas - Reisverslag uit Sertã, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 33, 34, 35, 36, 37 en 38: Sinterklaas - Reisverslag uit Sertã, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 33, 34, 35, 36, 37 en 38: Sinterklaas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

07 December 2017 | Portugal, Sertã

Zaterdag en zondag heb ik de hele dag brak op de bank gelegen.. Dat hakt er in zo’n avondje! Ja ik word oud..
Maandag ging het gelukkig weer beter, maar nog altijd geen zin in wijn.. Nu al 3 dagen geen slok op.. Is misschien ook wel eens goed!
Toen was het dinsdag: Sinterklaas. De familie hier viert ook Sinterklaas en ze vroegen of ik ’s avonds met hun kwam eten en drinken! Jazeker! Ik had speculaaskruiden gevonden in mijn specerijendoos en het leek me wel leuk om pepernoten te bakken. Zij kenden ze niet, maar klonken ook vrij enthousiast over mijn plan, dus ging ik me er ’s middags voor de eerste keer in mijn leven aan wagen! Op internet een lekker receptje opgezocht en kneden maar! Ze hadden geen zelfrijzend bakmeel, dus heb ik gewoon bloem gepakt met bakpoeder! Ik wist de verhouding niet precies, maar uiteindelijk was ik zeer tevreden.. Het waren wel knoepers geworden, maar de smaak had er niet onder geleden… Misschien de volgende keer toch iets minder bakpoeder! De kids, maar ook papa en mama, vonden de pepernoten briljant! Ze wilden meteen het recept hebben! Ik heb nog wat speculaaskruiden over, dus denk dat ik deze week nog een keer aan de slag moet! ’s Avonds hebben we lekker samen gegeten en na het eten kwam de wijn, chips, kaasjes, olijven en de restant van de pepernoten op tafel. Tot ongeveer middernacht lekker gesnackt, gedronken en gekletst.
Gelukkig had ik woensdagochtend nergens last van en kon ik weer lekker aan het werk. Net zoals donderdag. Ik heb wel last van mijn pols gekregen van al dat harde werk, oppassen dat ik het niet helemaal overbelast. Ik heb inmiddels ook de kerstboom opgezet in de guesthouse! Zelf uit het bos gezaagd! Het is niet echt een spectaculaire, maar het gaat om het idee.. Morgen komt er trouwens als het goed is een jongen uit Tsjechië, ben benieuwd..

  • 08 December 2017 - 13:48

    Diny Faber:

    Hallo Thomas,
    Leuk weer iets van jou te horen. Pepernoten zien er geweldig uit. Ik heb ze nog nooit gebakken.
    Ook jou kerstboompje is perfect. Hier sneeuwt het op het moment.
    En koud. Nog veel plezier.
    Gr. Diny en Brn

  • 08 December 2017 - 15:07

    Bart:

    hoi thomas
    Ik zie wel dat de creativiteit van je moeders kant komt (schelbergen dus) de pepernoten zien er goed uit oordeel van een bakker je hebt het schijnbaar goed naar je zin dus op naar het kerstfeest hopelijk met nog meer creativiteitten grt bart en Miranda en de kids

  • 19 December 2017 - 16:09

    Maike:

    Hallo Thomas,

    Ik wens je alvast hele mooie Kerstdagen in dat mooie Portugal. Geniet er van. En voor 2018 een spetterend en avontuurlijk jaar.

  • 20 December 2017 - 11:53

    Marc Peters:

    Hallo Olli,zie dat t goed met je gaat.Ik wens je een fijne kerst en een gezond en voorspoedig 2018 toe.Ik zie je volgend jaar weer als we kampioen worden.Groeten Marc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Geniet mee als je wilt..

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 716
Totaal aantal bezoekers 32295

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 15 September 2018

Roadtrip Europa

Landen bezocht: