dag 21, 22 en 23: Rain is coming.. - Reisverslag uit Sertã, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu dag 21, 22 en 23: Rain is coming.. - Reisverslag uit Sertã, Portugal van Thomas Schax - WaarBenJij.nu

dag 21, 22 en 23: Rain is coming..

Blijf op de hoogte en volg Thomas

22 November 2017 | Portugal, Sertã

Jullie zullen wel allemaal in een zwart gat zijn beland nu er al 3 dagen geen update is geweest.. Dus bij deze:

Maandag hebben Anders en ik de laatste dode takken opgeruimd. Dat werk hoef ik dus voorlopig niet meer te doen! Dinsdag mocht ik aan de slag met een Braziliaanse machete, alle dunne takjes van de stammen afjassen. Erg leuk werk, voelde me net als een ninja. Zo’n machete is echt vlijmscherp, dus oppassen.. maar gelukkig geen vlees geraakt! Adam had een tak van de eucalyptusboom in zijn oog gekregen en had een bloeding in zijn oog. Hij moest ermee naar de oogarts, maar gelukkig viel het mee. Met wat oogdruppels moet het over een week of 2 wel weg zijn..

’s Avonds gingen we met zijn allen pizza bakken in hun pizza oven. De nieuwe buren (uit Engeland) waren ook uitgenodigd. ’s Middags waren we al begonnen met het snijden van alle ingrediënten onder het genot van.. een wijntje! Toen we begonnen met bakken waren er al een paar flessen leeg. Het was echt een super gezellige avond! Toen de buren naar huis gingen, stapten de mannen over op bier. Ik ben maar ‘verstandig’ aan de wijn gebleven, want ik wilde geen venijn.. Ik heb nog super lang met Adam en Philip buiten gezeten. Poe en dat heb ik geweten toen ik de volgende ochtend wakker werd.. Helaas toch last van enige venijn..

Gelukkig hadden we niet zo’n zwaar werk! Ik heb de hele dag achter de hakselaar gestaan. De olijfbomen waren gesnoeid en we gingen al die takken versnipperen. Heerlijk! Helaas was het (voor de eerste keer sinds ik in Portugal ben) bewolkt.. Als ik Piet Paulusma mag geloven gaat het hier de aankomende dagen flink regenen. Voor mij niet zo prettig, maar de natuur kan het goed gebruiken. Het is al super lang geleden dat het hier geregend heeft! Vandaag voor het eerst sinds ik hier ben geen wijn gedronken.. Hele dag last van de venijn gehad dus vroeg naar bed..

Owja trouwens.. Omdat de wc in de guesthouse mijn grote hoeveelheden poep waarschijnlijk niet aan kan, heeft Philip een dry-toilet gebouwd! Lekker poepen in de natuur, maar toch comfortabel op een brilletje zitten! Als je klaar bent, strooi je er wat gehakseld eucalyptus overheen en klaar! Ruikt heerlijk fris!

  • 24 November 2017 - 10:08

    Diny Faber :

    Hallo Thomas, genoten van jou verslag. Wat zul jij een spierballen krijgen. En fijn zo een w.c. in de natuur. Misschien iets voor de fam. Faber. Hoop voor jou niet teveel regen
    Hier valt er genoeg. Lieve gr. Diny en Ben

  • 24 November 2017 - 10:24

    Jan:

    Hoi Thomas,

    Het is werken en drinken. Zolang je deze volgorde gebruikt is het geoorloofd. De wc doet me denken aan mijn opa en oma in Drenthe. Moesten we het huis uit om, laat ik het netjes houden, de grote boodschap te doen. In die tijd en zeker bij mijn opa en oma, ook nog geen toiletpapier, dus de letters van de krant stonden op je billen. Spuitbusje etc. niet nodig. Groetjes.

  • 24 November 2017 - 11:42

    Mam:

    It's still raining here...

    Hoi Thomas...hoeveel kubieke meter ;) gehakselde eucalyptus heb je voor één zitting nodig?
    Heb weer genoten van je verhaal.
    Liefs mam

  • 24 November 2017 - 19:23

    Natascha:

    Lol! Goed bezig Thomas :-) In Nieuw Zeeland had ik ook zo'n toilet, is bijzonder. Straks wil je niks anders....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Geniet mee als je wilt..

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 32289

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 15 September 2018

Roadtrip Europa

Landen bezocht: